30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:

Bijdrager
    Henry1989

Macbook blijft uitvallen na vervangen accu

Hallo
    Ik zal me even voorstellen ik ben henry 23 jaar oud en woonachtig in ijsselmuiden, ik ben nieuw op dit forum en ook nieuw met het gebruik van de mac os, ik wil proberen Windows in het verleden te laten liggen en me concentreren op het mooie mac systeem. Nu heb ik om te beginnen een macbook late 2008 unibody 2.4ghz 4gb aangeschaft om voorlopig de kneepjes te leren en te ontdekken. Nu is het probleem echter dat de batterij mega snel leeg trekt en de macbook helemaal dood valt terwijl de accu nog op gemiddeld 30% zit. Ik heb gekeken naar de batterij status en er stond bij “onderhoud vereist” dus ik heb een nieuwe accu besteld maar ook die gaat razend snel leeg en de macbook valt dan ook uit maar dat is alleen bij gebruik op accu spanning. Ik lees veel verhalen van mensen die hun accu dan vervangen en dat t daarna goed is. Nvram/pram resetten heb ik ook gelezen maar dat werkt niet zoals het er staat maar ik heb me twijfels erbij of dat helpt. Ik baal er best wel van want ik wil niet altijd verbonden zitten aan die kabel! Heeft iemand Mischien toch nog een idee wat ik over het hoofd heb gezien? De nieuwe accu status is goed en heeft nu 1cycli gehad

Mvg Henry

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Gefeliciteerd met je Mac!:)

Misschien helpt het om het te kalibreren:

Hang hem aan de netstroom totdat die volledig is opgeladen, en laat hem daar dan nog 2 uur aan zitten (je mag je Mac ondertussen gebruiken.)

Haal dan het netstroom eraf, en gebruik hem tot die helemaal leeg is. Laat hem dan nog een paar uur in sluimer staan.

Laad hem dan weer volledig op.
    Bron: http://support.apple.com/kb/HT1490?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

Hopelijk helpt dit!

Bijdrager
    Henry1989

Hallo Jeroen

Ja dat heb ik Alwel geprobeerd maar het probleem is. Er komt geen sluimerstand want hij gaat ineens uit zonder dat ie helemaal leeg is. Hij sluimert niet en krijg ook geen melding dat is het vreemde eraan

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Dat is inderdaad vreemd. Als je geluk hebt ligt het aan de accu die je hebt gekocht, en anders misschien aan de hardware (software lijkt me niet).

Waar heb je de accu gekocht?

Bijdrager
    Henry1989

Jaa vreemd Jaa. Ik heb de accu bij q24u.nl gekocht en veel goeie reacties over gelezen Maarja ik kan er nog niet echt lovend over spreken eerlijk gezegd het is btw geen officiële Apple accu maar de specs zijn het hetzelfde en vertoond ook dezelfde kuren..

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik zou contact met ze opnemen en zorgen dat ze een nieuwe accu sturen (dat kost jou dan niks dus is het proberen waard). Als het dan nog steeds niet werkt is er vast iets hardwarematigs aan de hand.

Deze accu’s zouden gewoon moeten werken als je de juiste hebt gekocht.

Bijdrager
    IGBA

Het kan natuurlijk ook aan de MacBook liggen. Misschien heeft de vorige eigenaar die niet zonder reden verkocht…

Bijdrager
    Henry1989

ja dat vraag ik me ook af, maar als iemand dan weet waar het weg komt kan ik het evt vervangen, vind het wel jammer maar om hem weer te verkopen? dan zadel ik er weer een ander mee op, en de laptop ziet er super netjes uit en werkt perfect behalve dit probleem dan

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Je zou de verkoper kunnen vragen of hij op de hoogte was van dit probleem en of hij weet waar het aan ligt.

Bijdrager
    Henry1989

ja dat zal ik ook even doen en ik zal een chatten met iemand van macrepair die hebben mensen die proberen je vraag op te lossen

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Laat maar weten of het is gelukt!

Bijdrager
    Henry1989

ja dat zeker! momenteel is er niemand online die me te woord kan staan dus ik wacht t even af,, heb wel mailtjes terug van q24u maar die zeggen ja dan moet je je helderheid van het beeldscherm minder zetten dan win je 45 min xD:P jaa juist.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Dikke onzin is dat hoor. Als ik mijn beeldscherm op het helderst heb (bijna altijd) valt mijn MBP echt niet bij 30% uit… :slant:
    En je wint er ook geen 45 minuten mee…

Bijdrager
    Henry1989

jaa hij moet toch wel 4 a 5 uur mee kunnen gaan? ik surf alleen een beetje ik doe geen spelletjes enzo..

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Dan moet dat zeker lukken. Bij mij tenminste….

Bijdrager
    Henry1989

Bijdrager
    GoeieDag

Doe eens een SMC reset: http://support.apple.com/kb/HT3964

Bijdrager
    Henry1989

kan iemand hier wat uit afleiden??

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Dat de ‘gezondheid’ van je batterij 76% is, wat echt vreselijk slecht is voor een nieuwe batterij.

Je moet dus sowieso een nieuwe van dat bedrijf krijgen.

Bijdrager
    Henry1989

ik heb ook de smc reset gedaan en de nvram maar dat de accu nu al zo een lage gezondheid heeft staat me niet aan

Bijdrager
    Henry1989

heb het probleem voorgelegd en krijg de volgende reactie van q24u

Beste,

Zoals ik eerder aangegeven heb is dat wanneer je de batterij tot het nul punt ontlaad en dan oplaad en dit drie keer herhaald de elektronica in de batterij gerest wordt. De elektronica zorgd voor een juiste waarde van hoe vol of hoe leeg een batterij is. Het probleem bij die nieuwste batterije is dat deze gebruik maken van Li-ion cellen, deze cellen worden gecontrolleerd door een stukje elektronica in de betterij. Als de waarde niet juist is moet deze ontladen worden. De batterij wordt dan opnieuw ingeprogrammeerd en geeft weer de juiste warden aan.

Als dit niet helpt dan is de batterij defect. Dit laatste komt alleen niet zo vaak voor.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Zeg maar dat je dat al hebt gedaan dan, want dat is kalibreren. Dit is dan de conclusie:

Henry1989 op 24 december 2012

Als dit niet helpt dan is de batterij defect. Dit laatste komt alleen niet zo vaak voor.

Dus moet je een nieuwe batterij krijgen.

Hopelijk lukt dat.:)

Bijdrager
    Henry1989

ja idd ik ga jullie op de hoogte houden maar het probleem is dat de macbook niet in lsuimerstand komt, hij kan zo verspringen van 29% naar 7% en dan vliegt ie uit, er komt geen sluimerstand aan te pas, alleen heb wel de melding gehad hem op stroom aan te sluiten maar die kon ik net aan lezen of hij was al uit,

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Vertel dat hen dus maar niet.;)

Bijdrager
    Henry1989

maar alsnog is die 76% raar toch?

Bijdrager
    Henry1989

zoals dit ook.. meer dan 2 uur opladen over 25% is dat wel zoals het hoort of? hahah

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Zeker niet!

Bijdrager
    Henry1989

nou ik weet niet wat er aan de hand is hoor, wat kan ik in godsnaam nog doen om hier achter te komen en wat ik er aan moet doen ( andere macbook kopen? ) haha

Bijdrager
    verwijderd-profiel

In ieder geval zorgen dat je een nieuwe batterij krijgt van die winkel. Zeg dat je alles hebt gedaan wat zij hebben gezegd en dat het nog steeds niet is opgelost.

Bijdrager
    Henry1989

jeroen je zal het niet geloven

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.