4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    TheWiz52

MacBook blijft naam wijzigen

Mijn Macbook krijgt iedere keer als ik hem opstart een ander nummer achter de computernaam te staan. Iemand had mij al verteld hoe de naam met terminal te wijzigen. Dat is gelukt maar nu dus elke keer een nummer er aan toegevoegd. Als ik ATV wil gebruiken moet ik of opnieuw inloggen op de ATV ( geen leuk werkte met die afstand bediening) of ik moet de naam op de Macbook eerst wijzigen.

Heeft iemand hier een oplossing voor.

Moderator
    Night

Dat topic hebben we al eerder gehad. Kunnen we daar niet gewoon in verdergaan?

Naam van Macbook verandert iedere keer

of

computernaam uit zichzelf veranderd

En dan vooral deze reactie in het laatste topic:

Het probleem zit hem in je router. Die heeft de oude naam nog in zijn geheugen staan, dus als je dan opnieuw aanmeldt zet hij er een 2 achter omdat OS X van de router te horen krijgt dat er al een computer met die naam aan hangt.
    En wat betreft verdere antwoorden, ik begrijp dat men met deze gladheid de zoekfunctie ook maar niet gebruikt ?:wink:
    http://www.onemorething.nl/community/topic/vreemde-2-achter-computernaam<br />
    http://www.onemorething.nl/community/topic/achter-naam-van-computer-staat-een-2<br />

MacBoot (2)? [opgelost]

</p>

Bijdrager
    TheWiz52

Allemaal bedankt voor de reacties, Maar……weet ook iemand hoe ik dit dan oplos want dat kan ik niet in de reacties vinden. Kan ik iets met de router doen. Helaas heb ik een KPN Experia box en daar kan je heel weinig mee. Het probleem doet zich sinds een paar weken voor de jaren daarvoor nooit last van gehad.

Moderator
    Night

Netwerkverbinding verbreken, gewoon je modem eens herstarten en dan op je Mac deze éénmalig een unieke netwerknaam geven en dan de netwerkverbinding herstellen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.