18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    KSHMR

Macbook blijft hangen op Apple Logo na Herstellen Batterij

Beste

ik heb vandaag de batterij van mijn MacBook wit eind 2009 vervangen omdat de oude zo versleten was (47% batterij Health) en die bijna doorgebogen was

Nu na het insteken van de nieuwe Batterij  heb ik de Macbook opgestart nu blijft die hangen op het Apple Logo, heb de Macos recovery (Nieuwe Macos high Sierra en Macos Hulpschijf programma) geprobeerd maar dat hielp niet ook daar bleef de Macbook hangen met een Draaiend (gekleurd) “cirkeltje” de Macbook moederbord is ook nogal warm

Hopelijk kan iemand mij helpen

K

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Probeer eens een PRAM / NVRAM reset. Dit hersteld de inhoud van het geheugen dat stroom krijgt van die batterij.

Bijdrager
    KSHMR

Net PRAM/NVRAM Reset gedaan maar nog steeds hetzelfde

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Heb je de oude nog? Zet die dan eens terug. Als het dan goed gaat ook al is die batterij ‘versleten’ dan weet je in ieder geval dat het aan die nieuwe batterij ligt. Start je trouwens op met de Mac aangesloten op het lichtnet?

Ik neem aan dat je hiervoor geen problemen had met je opstartschijf?

Je kunt ook even een SMC reset proberen:

Schakel de Mac uit.
    Verwijder de batterij.

Houd de aan/uit-knop 5 seconden ingedrukt.
    Plaats de batterij weer terug.
    Druk op de aan/uit-knop om de Mac in te schakelen.

Bijdrager
    KSHMR

Heb de oude ook terug gestoken maar hetzelfde Resultaat: Apple logo met “vast” Laadbalkje

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Start eens op in de “veilige modus”:

1) Zet de Mac uit

2) Wacht 10 sec.

3) Zet aan en hou direct de shifttoets ingedrukt totdat het inlog venster verschijnt of de desktop.

Het lijkt een probleem met het OS. Want het Apple logo plus balkje is een indicatie dat er een opstartschijf is gevonden. Maar daarna hangt het opstarten dus. Opstarten in de veilige modus voert o.a. een basale HDD test uit, dus hou er rekening mee dat het wat langer kan duren.

Overigens wel toevallig dus dat dit optreed na het plaatsen van de nieuwe batterij.

Bijdrager
    KSHMR

Heb het ook al geprobeerd maar hetzelfde

en dat was ervoor ook al maar na een keer opnieuw uit en aan te zetten loste het probleem (balk met Apple logo) zijn eigen op en ging de mac meteen aan

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dan ben ik bang dat de HDD niet meer 100% goed is.

Bijdrager
    KSHMR

Het is een SSD heb deze recent vervangen van deoude HD die 10 jaar oud was

Maar deze heb ik erook al ingestoken, maar hetzelfde

Bijdrager
    KSHMR

Zou ik misschien kunnen opstarten via een Bootable USB met macos 10.13.1 op ?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Als dit de eind 2009 “Unibody” versie is dan kan dat net.

De mid 2009 gaat tot 10.11

Als dat ook niet werkt ga ik toch denken aan iets ernstigers dan een corrupt systeem of SSD.

Je start dan op met de optiontoets ingedrukt dan kun je kiezen vanaf wat je (tijdelijk) wilt opstarten.

Bijdrager
    KSHMR

Het is de eind 2009 versie

Het probleem is dat de macbook ook bij het opstarten de usb niet leest enkel harde schijf te lezen (Dus na inhouden van Option enkel de harde schijf en niet de usb) maar bij Macos Recovery staat de usb daar dan weer wel

Bijdrager
    KSHMR

Bijdrager
    KSHMR

Dit krijg ik dan bij macos recovery een draaiend wieletje en dat blijft verder niets zowel bij opnieuw installeren macos High sierra als schijfhulpprogramma, als back-up….

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat laatste heb je niets aan want dat is alleen voor installeren. Lijkt er toch op dat 10.13 te hoog is of de USB niet bootable.

Bijdrager
    KSHMR

Mm heb de andere hard disk ingestoken maar krijg alleen een vraagteken te zien booten in recovery lukt niet, ook de usb doet het niet

Bijdrager
    KSHMR

Mm heb de andere hard disk ingestoken maar krijg alleen een vraagteken te zien booten in recovery lukt niet, ook de usb doet het niet

Bijdrager
    KSHMR

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.