13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    boris_bunnik

MacBook blijft hangen in ladend blauw scherm

Hoi,
    ik heb er weer eentje. wellicht kan iemand me helpen.
    de macbook van een vriend van me is een beetje gercasht.
    hij laad in principe goed door via het appeltje. maar zodra hij in het blauwe beeld schiet voor het login screen.
    blijft het laad icoontje doorladen en knippert hij soms. hij komt niet in het login window.
    nu heb ik al enkele dingen geprobeerd zoals het opnieuw installeren maar hij doet dat niet via de cd.
    is er iemand die hier ook problemen mee heeft gehad.
    hij wil overigens ook nog gewoon in firewire modus. daar lijkt alles koek en ei.
    groet,
    boris

Bijdrager
    Martijn Snels

Even in veilige modus opstarten, niet inloggen en direct op herstart drukken. Dit moet waarschijnlijk helpen. Anders kun je ook altijd het PRAM resetten. De instructies hiervan zijn te vinden op de site van Apple, de pagina is eenvoudig te vinden via Google.

Bijdrager
    Napsju

Read-Write rechten van de opstartschijf aangepast?

Bijdrager
    Eelke

Blue screen of death? :innocent: :wink:
    Hmm, nee. Ik zou het niet weten.

Bijdrager
    sandersalden

ik heb dit zelfde gehad met mijn zwarte macbook.
    mijn harde schijf was kapot en heb er een nieuwe in laten zetten.
    ik heb niet meer geprobeerd de hd extern aan te sluiten.

Bijdrager
    LighScan
    ”sandersalden”

ik heb dit zelfde gehad met mijn zwarte macbook.
    mijn harde schijf was kapot en heb er een nieuwe in laten zetten.
    ik heb niet meer geprobeerd de hd extern aan te sluiten.

Als je harde schijf echt kapot zou zijn geweest, dan zou je laptop bij het opstarten al een geluidje maken en komt die zeker niet verder dan het grijs scherm met het Apple logo.

Bijdrager
    Toinef

Hoi, ik heb dit ook gehad (na aan passen van de rechten van de schijf)

Je kunt proberen op je het systeem opnieuw kunt installeren met behoud van bestanden.
    Als dit niet lukt zal je helaas het systeem helemaal op nieuw moeten installeren, dan word namelijk ook de schijf opnieuw geformatteerd. (althans zo is het mij gelukt)

Bijdrager
    Koetjesreep

Mac’s crashen toch nooit?

Ik denk de harde schijf of geheugen.

Bijdrager
    rednesed

Zoals Martijn al zei: even opstarten met shift toets ingedrukt (= veilige modus, het opstarten kan even duren) daarna gewoon herstarten en hopelijk is het euvel dan opgelost. (heb het ook ooit voorgehad met mijn macbook pro)

groeten en succes!

Bijdrager
    mbaert

bij m’n dochter bleek het moederboard kapot te zijn na regelmatig ditzelfde euvel te hebben gehad.
    Ze heeft nu een PC:cry:

Bijdrager
    ndejong

heeft er iemand al een oplossing voor dit probleem zonder alles te moeten wissen ik heb het probleem ook maar ik krijg veilige modus niet eens opgestart

heb alles al gedaan wat op de apple site staat maar niks werkt

Bijdrager
    Xentro

Haha, lol ik ben eigenlijk blij dat nog iemand dit meemaakt. Dacht dat ik dat alleen zou geweest zijn…

Na eerst een borrelend geluid onder mijn macbook pro => moederbord vervangen, samen met topcase.

nu heb ik het probleem dat je mij uitlegt, en ik heb ook al alles gedaan maar niks lijkt te helpen ….

ik zal maar opgeven en hem binnen geven voor herstelling. dan verkoop ik hem voor een Sony notebook.

Bijdrager
    nelson2tm

ik heb ook dit probleem!
    zonder veilig opstarten = blauw scherm
    veilig opstarten = standaart achtergrond (mijn mac draait op 10.6.8) met muis die je kunt bewegen en verder niks
    weet iemand een oplossing?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.