8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    jimeh

Macbook Pro batterij

Hey,
    Ik heb sinds kort een macbook pro 15″ en ik had een vraagje over de batterij.
    Ik heb m’n Macbook normaal standaard altijd aan staan (dichtgeklapt als ik hem niet gebruik).
    En dan heb ik hem gewoon ingeplugd zodat hij niet leegraakt voor als ik hem mee moet nemen.

Nu las ik op deze site: http://labnol.blogspot.com/2006/03/10-tips-to-make-your-laptop-battery.html
    het volgende: “Leaving a battery in a laptop while using an electrical outlet for long periods of time will keep the battery in a constant state of charging up and that will reduce the life cycle of the battery.”

Geld dit ook voor macbooks? Of maakt dit niet uit als de macbook dicht geklapt is.

Mvg,

Jimmy

Bijdrager
    Devastation

De batterij sterkte word altijd minder als je hem gebruikt, ik denk dat Apple de functie niet had ingebouwd als het echt zo heel erg slecht was.

Bijdrager
    Vinhelper

@Devastation: Wut?

Als je de batterij niet of nooit gebruikt, zal de capaciteit (uiteindelijk dus de maximale tijd die je op 1 lading kan werken) heel snel dalen.

Wil je dat niet, kun je gewoon op de tijden dat je weet dat je niet plotseling weg moet, de stekker eruit trekken, en op de batterij werken tot rond de 15% en dan weer opladen. Maakt dan dus niet uit of je dan wel of niet een stopcontact in de buurt hebt, het gaat erom dat de batterij gebruikt wordt. Minimaal 1 in de week is aan te raden.

En 1 keer in de 2 maanden kalibreren, dat houdt in:

– minstens 2 uur volledig opgeladen laten
    – stekker eruit en werken totdat ie op 0% staat en vanzelf uit gaat (geen nood, programma’s en bestanden blijven gewoon openstaan)
    – wacht totdat ook het witte lichtje helemaal uit is
    – wacht daarna 5-6 uur.
    – stekker erin, MacBook aan, en helemaal opladen
    – 2 uur op 100% vol laten (groen lampje aan)

Download coconutBattery om de gezondheid van je batterij te zien.
    Uitleg:

Bijdrager
    jimeh

hmm zit na 3 weken en 3 laad cycles al op 98% :/

Moderator
    unSOUND

En als die daling ook echt wat zou zeggen over de daling in de toekomst had je er nog wat aan, maar dat is niet het geval. Leegwerken moet je in ieder geval niet doen, daar reageren ze juist nog slechter op dan op vol laten. Gewoon aan de lader hangen, zonder lader wanneer je ven de pad op moet, en weer aan de lader wanneer je thuis bent, hoe vol of leeg hij ook is.

Bijdrager
    jimeh

Hmm ik denk dat ik m’n macbook maar gewoon uitzet als ik thuis ben omdat ik hem dan toch niet gebruik, ik heb hem enkel voor school en m’n bestanden kan ik dus verder gewoon delen. Bedankt voor de info!

Moderator
    unSOUND

Waarom zou je dat doen ? Het maakt geen drol uit voor de accu, maar je machine is wel trager omdat je hem steeds aan moet zetten en software steeds weer uit de cache gegooid wordt…

Meer gebruiken, minder piekeren.:wink:

Bijdrager
    Afroman

Ik heb al bijna 3 jaar een MacBook, met 298 cycles. Vroeger kalibreerde ik eens per maand. Nu wanneer ik zin in heb. Ik gebruik hem gemiddled wekelijks een paar keer op de accu en thuis zit ik altijd aan de netstroom(gebruik ik hem als desktop) en mijn health is ongeveer 97%. Dus plus minus 4900 MaH.
    Zoals unSOUND al zegt, geen aandacht aan besteden. Of je nou 100 % of 98 % health hebt maakt geen reet uit, daar merk je in de praktijk toch niks van. Bij 2 % battery start je Mac toch niet op dus heeft het geen zin.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.