14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

MacBook batterij-status “Geen Batterijen”

Ik heb nu al een week het probleem dat mijn MacBook aangeeft dat er “geen batterijen” in het systeem aanwezig zijn. In de batterijstatus rechtsboven wordt er een batterij met een kruis er doorheen weergegeven.

De batterij zit er nog wel gewoon in, maar met de MagSafe adapter laadt ie niet meer op. Het vreemde is dat ik de MacBook wel gewoon kan gebruiken op de batterij.

Op het moment dat ik de MagSafe adapter aangesloten heb, wordt ie oranje, maar de batterij laadt niet op.

Ik heb de batterij er al meerdere malen in en uitgehaald maar het probleem komt steeds terug. Resetten (NVRAM: option,command,p,r) en de reset door de stroom eraf te halen, batterij verwijderen en 5 sec. op de power button drukken heb ik ook al gedaan.

Ik heb hier ook al over gebeld met AppleCare, ik moest weer resetten en toen deed ie het weer even. Ik heb een case-nummer gekregen en moest nu weer afwachten of het terug zou komen.

Maar nu is het probleem dus weer terug.

Kortom, ik ga morgen dus weer leuk bellen met AppleCare, maar ik wil weten of er iemand bekend is met dit probleem en zo ja, welke acties hij/zij ondernomen heeft.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Gans

Je hebt een volledige batterijcyclus nodig (dat wil zeggen helemaal leeg tot weer helemaal vol) om het weer aan de praat te krijgen of om zeker te weten dat er iets heel erg mis is. Zeker als je het pram hebt gereset krijg je rare meldingen over de batterij.

Het feit dat er een oranje lampje op je oplader gaat branden en het feit dat je met je batterij kunt werken geeft aan dat hij wel degelijk oplaadt.

Tip: op batterijen werken tot je de melding krijgt dat je de computer uit moet schakelen omdat er anders gegevens verloren kunnen gaan. Vervolgens (met alle belangrijke documenten dicht) nog aan laten tot de computer in de slaapstand gaat. Dat kost veel gelduld. Dan zonder opnieuw opstarten of andere onderbrekingen de batterij helemaal opladen (ca. 5 uur?). Dat misschien nog eens een keer herhalen.

Als het daarna nog steeds een batterij met kruisje geeft, naar de dokter ermee!

Bijdrager
    Tjerker

Als de wiedeweerga je documenten backuppen! Dit was vlak voordat ie het bij mij definitief begaf. (Had naast dit probleem ook last van de random shutdowns, het zou me niet verbazen als er iets goed mis is met de stroomvoorziening binnen de MacBook)

Fingers X-d en succes!

Bijdrager
    Marius1976

Ik lees net op de site van onze collega’s bij http://www.applenieuws.nl een bericht over de batterijen.

Misschien heb je daar wat aan?

Groet,
    Marius

Inactief
    Anoniem
    ”Marius1976″

Ik lees net op de site van onze collega’s bij http://www.applenieuws.nl een bericht over de batterijen.

Groet,
    Marius

Helaas, het gaat hier om de gewone MacBook

Inactief
    Anoniem
    ”Tjerker”

Als de wiedeweerga je documenten backuppen! Dit was vlak voordat ie het bij mij definitief begaf. (Had naast dit probleem ook last van de random shutdowns, het zou me niet verbazen als er iets goed mis is met de stroomvoorziening binnen de MacBook)

Fingers X-d en succes!

Wat is er hierna met jouw MacBook gebeurd? Heb je een nieuwe gekregen of is je MacBook gerepareerd oid..?

Bijdrager
    Tjerker
    ”worldofrick”
    ”Tjerker”

Fingers X-d en succes!

Wat is er hierna met jouw MacBook gebeurd? Heb je een nieuwe gekregen of is je MacBook gerepareerd oid..?

Hij is nu in reparatie…

Inactief
    Anoniem

Zojuist weer gebeld met AppleCare.. Meneer daar denkt dat het aan de batterij ligt. Omdat ik verder geen problemen heb met de MacBook.

We hebben weer zo een reset gedaan door de stroom eraf te halen, batterij eruit en powerknop 5 seconden indrukken. Batterij functioneert nu weer, maarja… dat probleem na het resetten heb ik al 1,5 week nu; dat ie het na het resetten weer goed doet… voor twee dagen…

Als het probleem weer voorkomt (overmorgen dus:? ) , mag ik naar een Apple Geauthoriseerde Service Provider om de batterij daar om te wisselen. Met mijn AppleCare Casenummer zou ik hem dan zo om moeten kunnen wisselen.
    Wel even bellen denk of ze de batterij op voorraad hebben:-) anders kom ik voor niks.

Bijdrager
    ajvankesteren

Huh, volg ik de link in het slotje van dit topic , kom ik terecht in een totaal ongerelateerde discussie – verschillende machines, verschillende problemen, verschillende batterijen.
    Misschien dat het linkje van de moderator niet klopt (en in dat geval zeur ik niet verder), maar als bewust vanaf een MBP topic over de terugroepactie van Apple gelinkt wordt naar een MB topic dat daarmee niets te maken heeft dan vind ik dat het slotje te snel is geplaatst. Inperken van topics OK, maar je kunt het ook overdrijven…

Bijdrager
    Marius1976

Rustig aan.

Dit topic gaat wel degelijk ook hierover.

Misschien dat mijn reactie in DIT topic (zie x aantal berichten terug) niet geheel terzake doende was, maar het nieuwtje van topicstarter in het door jouw aangehaalde topic, was dus geen nieuws.

Bewerking: ik zei daar dus:

k lees net op de site van onze collega’s bij http://www.applenieuws.nl een bericht over de batterijen.

Groet,
    Marius

Daarbij komt, dat we proberen het aantal topics inderdaad overzichtelijk te houden. Niet elke (minimale) dwarsstraat verdient een nieuw topic. Niet om ‘vervelend’ te doen, maar juist voor de functionaliteit als iemand anders later wat terug probeert te vinden.

Verder komt er ook nog bij dat er na DIT topic vanmiddag nog iemand met een vergelijkbaar onderwerp op de proppen kwam. Het onderhavige door mij gesloten topic (waar jij het -denk ik- over hebt) was dus topic nummer 3.

Zodoende.
    Marius[/quote]

Bijdrager
    Marius1976

Als aanvulling:

We hebben binnen afzienbare tijd de volgende topics over batterijen gezien:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=83418
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=83379
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=83462

Ik weet het: ze dekken allemaal niet dezelfde lading, maar overlappen hier en daar wel weer.

Als topicstarter dien je je van te voren goed ervan te overtuigen of je topic echt wel helemaal ‘nieuw’ is, en of je topic misschien -ook al gaat het toch wellicht over net iets anders- niet beter in een ander topic thuishoort. Ik ben van mening dat dat in dit geval aan de orde was. Dus zodoende.

Groet,
    Marius

Bijdrager
    ajvankesteren

Dit is natuurlijk niet de eerste keer dat een moderator een andere opvatting heeft dan de mindere goden van het forum, en zal zeker ook de laatste keer niet zijn – dit is dan ook niet niet bedoeld om een discussie daarover weer te doen opwakkeren (daar zijn er de laatste tijd toch al een paar van geweest). Uiteindelijk heeft de scheidsrechter gelijk, maar ook de arbritrage maakt fouten en ik denk nog steeds dat de scheidsrechter hier onterecht affluit. De ene batterij is de andere niet, en het steekt me om van een (op zich legitiem) draadje over het MBP-batterij-omwisselingsprogramma van :apple: te worden omgeleid naar een discussie over een oplaadprobleem van een MacBook. Als het criterium is dat ze allebei over een batterij gaan dan kunnen alle iPod discussies ook wel op één hoop.

Wat mij betreft genoeg hierover, en genoeg slappe sport-analogieên; ik leg me bij de beslissing van de moderator neer, we kunnen terug on-topic.

Inactief
    Anoniem

By the way; ik had dit topic alleen maar gestart omdat ik geen duidelijkheid vond over mijn probleem bij mijn MacBook (dus niet de MBP!). Via de zoekfunctie kwam mijn probleem helemaal niet naar boven in de verschillende topics, dus daarom heb ik een nieuw topic gestart. En er is denk ik duidelijk wel een verschil tussen de MacBook en de MacBook Pro..

Inactief
    Anoniem
    ”Gans”

Je hebt een volledige batterijcyclus nodig (dat wil zeggen helemaal leeg tot weer helemaal vol) om het weer aan de praat te krijgen of om zeker te weten dat er iets heel erg mis is. Zeker als je het pram hebt gereset krijg je rare meldingen over de batterij.

Het feit dat er een oranje lampje op je oplader gaat branden en het feit dat je met je batterij kunt werken geeft aan dat hij wel degelijk oplaadt.

Tip: op batterijen werken tot je de melding krijgt dat je de computer uit moet schakelen omdat er anders gegevens verloren kunnen gaan. Vervolgens (met alle belangrijke documenten dicht) nog aan laten tot de computer in de slaapstand gaat. Dat kost veel gelduld. Dan zonder opnieuw opstarten of andere onderbrekingen de batterij helemaal opladen (ca. 5 uur?). Dat misschien nog eens een keer herhalen.

Als het daarna nog steeds een batterij met kruisje geeft, naar de dokter ermee!

Hey,
    Ik heb jouw tip ook maar even opgevolgd afgelopen nacht, omdat ik nog geen zin heb om naar die Apple Geauthoriseerde Service Provider te gaan. Ik hoop dan dat dit het probleem echt is, maar dan zou ik het wel stom vinden dat AppleCare hier niets over meld.

Wat betreft dat oranje lampje, dat brandde wel, maar de lampjes op de batterij zelf gingen niet knipperen wanneer ik dat kruis in die batterij zag.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.