5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    gillesvo

Macbook batterij problemen

Goeiedag iedereen,

sinds een week of 3 ben ik in het bezit van een witte macbook (1.83 GHz Intel Core 2 duo, 4GB DDR2 Ram, OSX Lion) van 2008, gekocht van mijn nonkel.

Daar de batterij van dit toestel niet meer echt goed was, heb ik op ebay een nieuwe batterij gekocht, deze 4 dagen later in mijn brievenbus ontvangen. Deze geïnstalleerd, op het 1e zicht geen problemen. Batterij werkte goed, tot deze volledig leeg was. Daarna, herkende de macbook de batterij niet meer.. Heel veel opgezocht op diverse fora, redelijk veel zaken gereset, … maar helaas. Nu zie ik, wanneer de batterij volledig leeg is, en ik de magsafe insteek, deze toch oranje oplicht. Dan herkent hij de batterij wel (strange…) maar na 3% op te laden, herkent hij deze plots niet meer, en verschijnt er terug een X in de rechterbovenhoek.

Weten jullie toevallig nog wat ik kan doen? Want dit vind ik echt maar raar…

[URL]http://i52.tinypic.com/2aenjhs.png[/URL]
    [URL]http://i55.tinypic.com/25kjswn.png[/URL]

Bijdrager
    mtooster

De (namaak)batterij terugsturen, je geld terugvragen en een batterij kopen bij Apple of een Premium reseller.

Bijdrager
    Macosxachist

Veel batterijen die op eBay worden aangeboden zijn helaas kwalitatief uitermate teleurstellend. Ga er maar van uit dat je die niet meer aan de praat krijgt.

Bijdrager
    iMacDonalds

wat hierboven staat. NOOIT VIA EEN SITE ALS MARKTPLAATS OF EBAY EEN BATTERIJ KOPEN!

Bijdrager
    fxlinden

Je kan gerust via Marktplaats of eBay een batterij kopen als je maar weet waar de koper de batterij heeft gekocht zodat je kan bepalen hoe oud die is en waarvandaan de komt. Tevens kun je aan de buitenkant zien of het al dan niet om een originele Apple batterij gaat. Info op de Apple support pages.
    Verder kun je eenvoudig de batterij in je laptop doen en kijken of deze past. Start vervolgens je Mac, ga naar je menu en Kies onder het Apple icon “About this Mac” en kies “More Info”. Selecteer dan links onder Hardware het kopje Power. Hier lees je het serial nummer. Kun je zo via een telefoontje aan Apple support checken of het klopt. Tevens zie je hier de belangrijkste informatie om te controleren of de batterij nog wat waard is en dat is de ‘gezondheid’, b.v.

Health Information:
    Cycle count: 3
    Condition: Normal

Drie honderd cycles zonder performance verlies is normaal. Meer info en details op de support site van Apple of bij je lokale reseller

“The people who are crazy enough to think they can change the world, are the ones who do”

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.