12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Asaxx112

Macbook Air batterij

Is het slecht voor de batterij om hem uit te trekken als je ergens anders gaat zitten? Gaat de levensduur daardoor achteruit?
    Ik probeer hem zo weinig mogelijk te verplaatsen als hij insteekt.

Bijdrager
    Hansi2124

Stel je vraag wat duidelijker. En over welk apparaat z’n batterij heb je het?
    Ah, ik zie in de tag dat het over een MB Air gaat. Zal ik even in de titel erbij zetten.

Bijdrager
    Hansi2124

Een batterij kan je dus gewoon laten zitten waar deze zit. Daar hebben ze speciaal zo’n plekje voor gemaakt;-)

Bijdrager
    Asaxx112

Macbook Air 13″
    Als hij in het stopcontact steekt is het slecht om hem dan uit te trekken en ergens anders weer in te steken?

Bijdrager
    Hansi2124

Gewoon gebruiken aan het lichtnet als je een stopcontact in de buurt hebt. Ben je onderweg, op school of ergens anders waar je niet direct in de buurt van een stopcontact bent, kan je op de batterij werken.

Bijdrager
    Asaxx112

Wowwow:o
    Hoe heb jij net die titel verandert:p
    (ik ben nieuw hier)

Bijdrager
    Hansi2124

Dat kan ik bij anderen doen, omdat ik hier moderator ben. Jij kan dat van je eigen topic ook doen, als je op je avatar klikt op Bewerk in je eerste bericht. Dan kan je het onderwerp ook aanpassen.

Bijdrager
    iep

Normaliter dien je een li-ion accu (die o.a. in de Air zit) gewoon in 1 klap op te laden. Tegenwoordig zijn de microcontrollers die gebruikt worden (dat moet je bij li-ion omdat het nogal onstabiel spul is; goedkope nep accu’s hebben vaak slechte controllers of geen controllers waardoor ze spontaan in brand kunnen vliegen of exploderen) dermate slim dat je wel om kunt pluggen als je moet verplaatsen. Apple zelf drukt de acculevensduur inmiddels ook uit in het aantal cycles dat deze mee moet gaan (stuk of 1000). Een cycle is een accu volledig opladen (tot 70 of 90% is dus niet volledig en telt dan ook niet als een cycle). Ze melden helaas zelf nergens hoe dat zit met het tussentijds ompluggen.

Bijdrager
    intense megavis

Die accu gewoon gebruiken, je moet je er niet zo druk over maken. Zorg wel dat je accu niet constant aan het stroom hangt, je moet ‘m wel redelijk constant gebruiken. Mijn MBP heeft nog een geweldige accu na bijna 2 jaar, omdat ik ‘m eigenlijk altijd op accustroom gebruik. Je moet zorgen dat de accu in beweging blijft d.m.v. opladen en ontladen. Laat ‘m ook zo nu en dan helemaal leeglopen of juist aan het stroom staan met volle accu.

Bijdrager
    Asaxx112

Bedankt voor het reageren, vooral de drie laatste:lol:

Bijdrager
    Hansi2124

Een 12-jarige student met humor: dat mag ik wel. :thumbsup:

Bijdrager
    Asaxx112

Dat is bloedserieus hoor ?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.