3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    zwll

Macbook als WiFi versterker gebruiken

Ik wil mijn macbook graag als WiFi versterker gebruiken omdat mijn airport express beneden staat en ik boven op mijn kamer prima bereik heb op mijn macbook(misschien relevant: met mavericks) maar mijn telefoon(iphone 5) vaak op 3G gaat of sloom is.

Weet iemand hoe ik via ‘systeemvoorkeuren –> delen’ het WiFi signaal kan doorsturen naar mijn iphone?

Bijdrager
    csteelooper

Volgens mij kan dat niet direct, tenzij je MacBook bedraad is aangesloten op je thuisnetwerk. In dat geval moet je in Systeemvoorkeuren > Delen instellen dat je de verbinding van Ethernet wilt delen met computers via Wi-Fi. Daarna kun je dan verbinding maken met het dan gecreëerde Wi-Fi netwerk. Als je MacBoom op dit moment echter zélf via Wi-Fi verbinding heeft met internet, dan gaat het niet werken. Als je de Wi-Fi verbinding namelijk gebruikt voor het opvangen van een signaal, kun je niet op datzelfde moment verbonden zijn met een netwerk. Dus als je nu een draadloze verbinding hebt op je MacBook kun je die niet via je draadloze verbinding doorsturen naar je telefoon. Wat je eventueel nog zou kunnen doen is proberen of je via Bluetooth de verbinding door kunt zetten, maar daarvan weet ik niet of en zo ja hoe het werkt.

Bijdrager
    zwll

Dank voor je antwoord. Ga ik zo maar eens puzzelen met de Bluetooth instellingen.
    Mocht dat niet werken dan moet er toch maar een kabel doorgetrokken worden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.