7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    qazwsxedc

MacBook als mediacenter

Hallo,

Mijn oude MacBook gebruik ik als mediacenter. Hij hangt aan de TV en aan een ingang van de versterker. Films en series kijk ik via Plex. De laptop draait op 10.7. Om hem wakker te houden heb ik InsomniaX draaien. Via remote desktop kan ik eventueel inloggen om bestanden te verplaatsen, updates uit te voeren e.d. Er zit dus geen toetsenbord/muis aan de laptop.

Nu wil ik graag dat het interne scherm *altijd* uitgeschakeld staat, maar dat begrijpt OS X niet helemaal. Als ik de brightness helemaal omlaag zet (ook prima) dan stelt hij dat soms bij naar het op-een-na-laagste niveau en heb ik een lichtgevend appeltje waar ik niet op zit te wachten.

Is dit op te lossen zonder het scherm fysiek van het moederbord los te trekken? Ik weet dat een Mac mini handiger was voor deze toepassing, maar de MacBook heb ik over en ik ga hier geen computer voor aanschaffen.

Alvast bedankt,

Niels

Bijdrager
    Sascha
    nielsr op 22 augustus 2011

Er zit dus geen toetsenbord/muis aan de laptop.

Hoezo heb jij een laptop zonder toetsenbord? Heb je daar een foto van?

Anyways, ik heb niet direct een antwoord op je vraag, maar mocht je nog tips en trucs zoeken om van je Mac een (nog beter) mediacenter te maken kan je terecht op mijn website: http://macminimediacenter.tk

Bijdrager
    1984
    nielsr op 22 augustus 2011

Nu wil ik graag dat het interne scherm *altijd* uitgeschakeld staat, maar dat begrijpt OS X niet helemaal.

Is dit op te lossen zonder het scherm fysiek van het moederbord los te trekken? Ik weet dat een Mac mini handiger was voor deze toepassing, maar de MacBook heb ik over en ik ga hier geen computer voor aanschaffen.

Je kunt er een Mac Pro Ultra Mini van maken….maar dan gaat je scherm er ook af. klik

Bijdrager
    mymac

En je MacBook gewoon verkopen en daarvan een (nieuwe/tweedehands) mini aanschaffen? De mini is er toch het makkelijkst voor gemaakt, en als je je MB toch niet gebruikt voor andere doeleinden lijkt me dit een betere oplossing. Het hoeft zelfs geen geld te kosten.:thumbsup:

Bijdrager
    mymac

Off topic: Ken jij dit al Sascha: CouchPotato en Sickbeard. CouchPotato download automatisch films, Sickbeard doet dat voor je series. Na het downloaden worden alle overige bestanden weggegooid en het geen wat overblijft is de .mkv file met de goede naam in de goede map op de goede locatie. Beide werken in de regel via nieuwsgroepen, omdat ze samenwerken met bijvoorbeeld Sabnzbd+.
    Omdat je het op je site over de Mac mini als media center hebt en daarbij over allerlei dingen vertelt zoals Plex en Automatic, dacht ik dat je dit misschien ook wel interessant kon vinden. Ik gebruik het al een tijdje en het werkt subliem. Het enige wat ik nog doe is de nieuwe aflevering of film kijken wanneer ik een update via Prowl op m’n iPhone krijg dat de download klaar is.:smile:

Bijdrager
    qazwsxedc

Dank voor de reacties. Het lijkt me toch wel mogelijk dat de helderheid van het scherm niet automagisch weer op het op-een-na-laagste niveau wordt ingesteld? Of kan ik beter weer 10.6 installeren? Daar werkte alles prima namelijk.

Bijdrager
    Sascha

MyMac, ik ken die programma’s maar download zelf altijd via torrents… Btw, ik heb je een privĂ© bericht gestuurd…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.