21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    den elias

macbook air

Hallo allemaal

Ik wil volgende maand een macbook air (11inch) met 2gb ram geheugen en i5 core processor met 64gb flash geheugen.
    Nu vraag ik me af als je nu die lion installeert; heb je dan minder geheugen ofzo? :-).

Bijdrager
    fred44nl

je kies voor de minimum configuratie.
    2 GB ram vind ik weinig vor Lion.
    je kunt het later niet uitbreiden.
    64 GB schijfgeheugen is niet erg veel, maar zou voldoende kunnen zijn.

maar wat ben je van plan te gaan doen met die MBA ??

Bijdrager
    den elias

internetten voornamelijk en de “wondere wereld van de mac ontdekken”

Bijdrager
    SunKeeper

Je bedoelt hoeveel GB Mac OS X zelf inneemt op de SSD.

Volgens mij is dat rond de 6 GB maximaal, dus je houd nog 58 GB over voor andere dingen.

Ik zou je overigens wel sterk aanbevelen om voor 4GB werkgeheugen te gaan. Je kunt het namelijk niet upgraden achteraf.

Bijdrager
    den elias

Kan je dat in de winkel kopen met 4Gb ram of moet dat online ??

Bijdrager
    fred44nl

zonder Documenten, Muziek, Afbeeldingen staat er op mijn SSD ruim 25 GB aan Programma’s, Systeem, Bibliotheek, e.d.
    als je dan bedenkt dat je minimaal 10% vrije ruimte moet hebben, dan kun je nog maar ruim 30 GB aan data kwijt en dat is niet echt veel.

Bijdrager
    den elias

ik zal dan maar voor de 128 Gb gaan, omdat 25 Gb wel zeer weinig geheugen is voor games, programma”s,…

Bijdrager
    fred44nl

@Sunkeeper
    /System is idd bijna 6GB
    maar je hebt ook /Bibliotheek, /Programma’s, e.d.

Bijdrager
    den elias

@fred44nl
    hoeveel geheugen heeft u en werkt het nog snel ?

Bijdrager
    fred44nl

mijn MBA heeft 4GB geheugen.
    en dat is voor mij voldoende.
    meer kan overigens niet, want 4 GB is het maximum.

Bijdrager
    den elias

Ik zal dan maar voor de 128gb en 4ram nemen

Bijdrager
    fred44nl

lijkt me een verstandige keuze:)

Bijdrager
    den elias

heeft de MBA dan ook nadelen ofzo

Bijdrager
    fred44nl

niet echt:)
    ik zie alleen maar voordelen.
    je hebt geen DVD-speler, maar dat is niet echt een nadeel.

Bijdrager

Ja de 11 inch heeft wel nadelen. Vooral door zijn formaat. Maar als dit je vaste Mac wordt raad ik zeker ook aan om een extern scherm. Of om toch naar de 13 inch te kijken. Voor mij bleek 11 inch toch echt te klein na een tijdje.

Bijdrager
    fred44nl

je zou ook even naar koopadviezen moeten kijken:

http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Air

Bijdrager
    den elias

Waar kan die macbook air ergens goedkoop kopen

ik dacht aan: saturn
    media markt

Bijdrager
    SunKeeper

Je kunt inderdaad ook een leuke korting proberen mee te pakken door bij dat soort winkels te kijken. De MacBook zal er niet minder om zijn.

Het is dan wel lastiger om de 128GB/4GB-versie te krijgen. Maar lukt vast wel.

Zodra je gekocht hebt bij die winkels en je hebt de MacBook:

Ook belangrijk: ga in een garantiegeval altijd direct naar Apple toe, en niet naar de andere winkel waar ze niets van Macs weten en je honderd jaar moet wachten op eventuele reparatie. Garantie heb je bij iedere Apple-winkel over de hele wereld.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Je kan natuurlijk ook studentenkorting gebruiken als een normale korting bij 4gb/128gb niet lukt. Want dat kan altijd.

Moderator
    Strifer

@SunKeeper

Op zich is de verkopende partij verantwoordelijk voor ’t product in Nederland. Als ik mijn Mac bij een Mediamarkt, Saturn, BCC of Mycom koop en er is iets mee zou ik in eerste instantie daarheen gaan. Daarna pas naar Apple.

Uiteraard ben je vrij om direct bij de Apple Store binnen te stappen, maar goed.

Bijdrager
    SunKeeper

Dat weet ik, maar ik vermeld het er maar bij omdat (ook hier) er negatieve ervaringen zijn met de service die Saturn, MediaMarkt, Dixons e.d. verleent op garantievlak.

Dan bedoel ik niet zozeer de voorwaarden, maar vooral de kennis van de medewerkers over de producten, en het feit dat alles eerst (met de nodige vertraging) naar Apple wordt opgestuurd voor reparatie. Dan weer terug (opnieuw nodige vertraging) naar de winkel en dan moet de winkel nog op het idee komen je op te bellen dat je gerepareerde product gereed staat. Niet bepaald handig als je je (enige) computer dagelijks nodig hebt. (of nodig denkt te hebben)

Meteen naar Apple geeft een directe afhandeling, meeste mensen met kennis (hier en daar een enkele APR daargelaten) en waar je het gekocht hebt wordt eigenlijk niet naar gevraagd.

Vandaar mijn opmerking.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.