13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Murris

Macbook Air WiFi problems

Aangezien ik hier niet écht een topic over kan vinden maak ik er zelf een aan.

Sinds de nieuwe Air op de markt is lees je al op diverse plaatsen dat ze problemen hebben met WiFi.
    Nu ben ik zelf van plan een dezer dagen de nieuwe Air aan te schaffen voor normaal gebruik (lees, tekstverwerking, Spotify, mailen, internetten en series kijken).
    Vanaf September ga ik 4 maanden op stage naar Sri Lanka en wil die laptop dan graag mee nemen.

Echter ben ik bang dat als ik de nieuwe Air koop dat ik dan geen internet heb! En dat is wel een van de belangrijkste dingen van een laptop.

Gaat dit probleem sowieso opgelost worden?

Op dit moment heb ik in mijn ‘studentenkamer’ internet van Tele2 (afgesloten december 2012). Met een redelijke nieuwe router denk ik zelf.
    Maar op school, bij mijn ouders en straks in Sri Lanka moet ik natuurlijk ook gewoon internet hebben.

Wat voor opties heb ik als mijn ‘nieuwe’ Air straks geen verbinding kan maken met het internet, kan ik hem dan omruilen voor een andere, geld terug o.i.d.?
    Of moet ik misschien overwegen en een Pro 13″ te kopen? (Het voordeel hier van is dat deze wél werkt met de huidige WiFi technologie, en er een ethernet kabel in zit).

Ik ben sowieso afgestapt om voor een Windows laptop te gaan (en dan de Samsung 9 Series), want ik lees zo veel meer over het feit dat OS X gewoon erg stabiel is! Kan iemand mij dit alsnog goed bevestigen?:D

Alvast bedankt!

Inactief
    Anoniem

Hallo Murris

Als je de MacBook Air koopt, kan je voor problemen altijd terug naar de Apple Store in Amsterdam.
    Daar zullen ze alles doen om je te helpen, als je de bekende WiFi problemen hebt.

Bijdrager
    Niels

De MacBook Air werkt naast de nieuwe WiFi standaard ook met de oude standaard. De problemen waarje over leest, zijn hoogstwaarschijnlijk het gevolg van een software probleem. Apple kennende, zullen ze binnen nu een twee weken een firmware update uitbrengen met een oplossing.

Als je dus al had gekozen voor een MacBook Air, dan kun je deze dus met een gerust hart aanschaffen (en mocht er toch een hardware probleem zijn, dan ruilt Apple je MacBook zo om <zeker als je ook een Apple Care aanschaft, wat ik je sowieso aanraad>).

Mocht je toch twijfelen, dan raad ik je aan om dan NU NIET voor een MacBook Pro te gaan. De originele ‘dikke’ Pro is nu toch wel aan het einde van zijn productie en de Retina versie zal waarschijnlijk in september/oktober vernieuwd worden met Haswell processors en de nieuwe Wifi-standaard. Als je kunt wachten, zou ik het wel het overwegen waard vinden (je zou eventueel tot die tijd een goedkope netbook kunnen aanschaffen).

BTW. OSX is inderdaad erg stabiel (en gemakkelijk te backupen/herstellen met Time Machine en een externe HD)

Inactief
    Anoniem

oh mijn god. Dit Xiaomi Mi2S smartphone ziet er zo lelijk, en zo duur. maar het is de meest populaire telefoon van wereld. al mijn vrienden heeft er een.
    waarom is het zo populair? wat denk je ervan? ik wil kopen om een poging te hebben: http://url7.me/j20s

Bijdrager
    Murris

Dus ik zou gewoon Wifi kunnen hebben thuis en in Sri Lanka?
    Dat is in ieder geval erg fijn om te weten.

En dat Apple Care Plan, moet ik binnen een jaar aanschaffen. Of is het slimmer dit meteen te doen? (of heb je 3 jaar garantie erbij, dus 4 jaar ivp in totaal 3 jaar?)

Ik ga begin september op stage. Dus wachten wordt het sowieso niet. Mijn ouders willen over twee weken namelijk mijn huidige laptop mee nemen op vakantie.

Bijdrager
    iep

Houdt er rekening mee dat wifi sowieso een vrij onbetrouwbare verbinding oplevert. Het is zeer storingsgevoelig en daardoor kent het ook een enorme waslijst aan problemen. Zo is op de discussions pagina van Apple een topic te lezen met daar in de zogenaamde wifi problemen wat uiteindelijk een verkeerd ingestelde access point blijkt te zijn. De eigenaar gebruikte een kanaal die kennelijk te druk is. Bij de switch naar een ander kanaal had ie de mazzel dat het daar rustiger was waardoor z’n problemen ook ineens weg waren. Het instellen van een kleinere band (20MHz ipv 40MHz) is vaak ook een oplossing wanneer je op 2.4GHz zit. Door het gebruik van een bredere band (40MHz) betekent dat eigenlijk dat je nog een kanaal in beslag neemt (dus 2 kanalen in totaal) waardoor het nog drukker wordt en je dus nog meer signaalverlies hebt. Het probleem verergert zich. Kortom, bij wifi problemen moet je verder kijken dan alleen je laptop. Vaak is het domweg de drukte in de ether die de problemen veroorzaakt.

Bijdrager
    Murris

Oké thanks! Dan ga ik hem van de week halen!

En is het ‘slim’ om:

– 8gb ram te nemen? (Ik gebruik (nog) geen zware programma’s, maar misschien in de toekomst..?)
    – Apple Care Protection Plan er bij te kopen?
    (Las ook dat kan via Ebay, maar is dat betrouwbaar..?)

Ik ben verder compleet nieuw met Apple en OS X.

Bijdrager
    Murris

Sinds gisteren trotse eigenaar van de nieuwe MBA! De eerste uren waren verschrikkelijk, maar ik vind het nu 10x fijner werken! Het is wel écht even wennen, vooral met alle schermen die op een andere manier moet afsluiten (links ipv rechts). Verder helemaal geweldig!

Tot nu toe had ik wel een aantal vraagjes:

– Kun je twee schermen naast elkaar zetten? Bij Windows kon je dan het scherm naar de zijkant slepen, om zo een overzicht te krijgen over twee schermen. Hoe gaat dat bij OS X?
    – Bestaat er een mediaplayer voor OS X die automatisch de subtitles laad? Bij Windows had ik BSplayer, maar die werkt niet op OS X..?
    – Als ik 3x een ‘e’ achter elkaar moet typen, moet ik 3x apart op ‘e’ klikken. Is er een instelling dat ik die toets gewoon ingedrukt kan houden?
    – Hetzelfde geld voor de ‘backspace’ knop, als ik die inhoud gaat hij naar mijn mening best traag letters wissen, kan ik hier ook iets mee instellen?
    – En, waar is een ‘delete’ knop?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    mr_ootez

Ik ben al 1 week trotse eigenaar van de nieuwe mba en nieuwe extreme.
    Maa ik heb dr ook last van.
    Ga woensdag toch voor me iphone 5 naar de apple store (2maal stuk).
    En meteen een dubbele afspraak gemaakt voor me macbook.

Bijdrager
    waterstof

Ik heb met mijn nieuwe MBA tot nut toe nergens last van. Wel alleen thuis op de wifi gebruikt, maar continue en snel verbinding.

(via UPC Horizon, 5GHz)

Bijdrager
    waterstof
    Murris op 27 juni 2013

Sinds gisteren trotse eigenaar van de nieuwe MBA! De eerste uren waren verschrikkelijk, maar ik vind het nu 10x fijner werken! Het is wel écht even wennen, vooral met alle schermen die op een andere manier moet afsluiten (links ipv rechts). Verder helemaal geweldig!

Tot nu toe had ik wel een aantal vraagjes:

– Kun je twee schermen naast elkaar zetten? Bij Windows kon je dan het scherm naar de zijkant slepen, om zo een overzicht te krijgen over twee schermen. Hoe gaat dat bij OS X?
    – Bestaat er een mediaplayer voor OS X die automatisch de subtitles laad? Bij Windows had ik BSplayer, maar die werkt niet op OS X..?
    – Als ik 3x een ‘e’ achter elkaar moet typen, moet ik 3x apart op ‘e’ klikken. Is er een instelling dat ik die toets gewoon ingedrukt kan houden?
    – Hetzelfde geld voor de ‘backspace’ knop, als ik die inhoud gaat hij naar mijn mening best traag letters wissen, kan ik hier ook iets mee instellen?
    – En, waar is een ‘delete’ knop?

Alvast bedankt!

Antwoord op je vragen:
    – twee schermen: Zelf gebruik ik de app Window Tidy, maar BetterSnapTool schijnt ook een topper te zijn en is goedkoper.
    – mediaspeler: MPlayerX (gratis)
    – 3x e: euhm…;)
    – delete knop: fn + backspace

Have fun met je Mac!:D

Geblokkeerd
    Anoniem

Bump.

Ik heb sinds kort ook een nieuwe MacBook air en deze heeft geen stabiele wifi connectie.
    De Airport express staat er nog geen halve meter vandaan en mijn iPhone heeft wel een stabiele connectie.
    Om het kwartier of zelfs wel minder knalt hij er even een minuutje of zelfs meer uit. Heel frusterend bij het bufferen van Youtube video’s etc.
    Iemand enig idee of ik wat over het hoofd zie?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.