10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    iJack

MacBook Air waterschade

Mijn dochter heeft 2 weken geleden een glas water over haar MacBook air laten vallen, hij ging direct uit. Daarna in een bak met rijstkorrels gezet en een week laten drogen. Hij doet nu helemaal niets meer.

Even gezocht en kwam toen de volgende reparatiedienst tegen: Tab-One repair in Breukelen. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf en/of zijn er alternatieven? (regio Utrecht)

Bijdrager
    Multimediaknaller

Voor de reparatie van een Apple product betaal je altijd de hoofdprijs, maar de 69 euro zouden voor mij persoonlijk acceptabel zijn.

Bijdrager
    Koetjesreep

Dit valt gewoon onder waterschade hoor van je inboedelverzekering.

Bijdrager
    MacTS

Precies. Had ik laatst ook met koffie over m’n MBA. Onderzoekskosten plus de aanschaf van een nieuwe helemaal vergoed gekregen. Daarbij maakte het niet uit dat de mijne 3 jaar oud was.

Bijdrager
    jeroengreitemann

Bij mijn zusje idem tijdje terug.
    Macbook air kostte haar 1100,-.

Repareren kostte bijna 1300,-!!!
    Dit moest er vervangen worden:

FLEX CABLE,LEFT I/O,MBA 13″ € 41,24
    LEFT I/O ASSY,MBA 13″ € 81,70
    SPEAKER,LEFT,MBA 13″ € 41,24
    LCD,DISPLAY CLAMSHELL,13″,GLOSSY € 500,21
    MLB,1.8GHZ,DC,IVB,8GB,13 MBA € 462,84
    Oonderzoekskosten van 85,-
    Uurloon van 170

En dan werd nog nog niet eens de garantie gegeven dat de laptop het daarna lang ging uithouden.
    Dit was bij A-mac trouwens. Ze adviseerde ook om dit NIET te doen, erg netjes van ze…
    En valt onder de verzekering (IK had wat water eroverheen laten vallen). Dagwaarde van 900,- kreeg ze terug.

Bijdrager
    LinaM
    Bijdrager
    iJack

Dank voor alle reacties! Ik zal de verzekering checken en een ander bedrijf zoeken voor de reparatie. Is er een andere zaak waar ik terecht kan die wel goed werk levert?

Blij dat ik toch even gepost heb hier!

Bijdrager
    iDEOwen

Ga naar een Apple Authorized Service Provider.

Zoek hier: https://locate.apple.com/nl/nl/

Bijdrager
    applefan222

Waarom gooide ze het glas er over

Bijdrager
    iJack

Ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij Macrepair in Amsterdam en heb daar een perfecte service gekregen tegen een redelijke prijs! De MBA werkt weer als vanouds! Een aanrader wat mij betreft!

Dank voor de reacties!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.