30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 51)
  • Q:
    Bijdrager
    JohnHenry

Macbook Air Water aan/uit

Hallo,

Zonet is er thee over mn Macbook Air gekomen, ik heb de thee er direct af gehaald.
    Maar nu ging de Macbook ineens spontaan uit, en als ik hem nu opstart gaat die ook direct uit.

Wat kan ik nu het beste doen ?

Kan hij verder stuk gaan als ik hem straks weer aan probeer te doen ?

Geblokkeerd
    Anoniem

Even naast de kachel leggen… er zit zo te horen vocht op je moederbord waardoor hij (als beveiliging) uit schiet. Toevallig 3 weken geleden ook met een MacBook Pro gehad hier.

Een uurtje uit laten en naast de kachel leggen met een handoek er overheen om het vocht op te vangen, en goeie kans dat hij weer werkt.

Ik zou ‘m gewoon even een uurtje, misschien 2, laten liggen naast die kachel, en gewoon niet aankomen in die tijd;)

Bijdrager
    JohnHenry

Oke dat zal ik doen, ook nog op een speciale manier naast de kachel leggen ?
    Ondersteboven met keyboard naar beneden misschien ?

Geblokkeerd
    Anoniem

Niet dichtklappen, en ook niet op z’n kop. Het vocht moet er wel goed uit kunnen, dus leg ‘m gewoon neer zoals je normaal gesproken aan het werk bent met een handdoek op het toetsenbord en het scherm open.:)

Ook niet direct op de kachel leggen trouwens… ik weet niet of dat te heet wordt.;)

Inactief
    Anoniem

Ik zou hem zelf voorlopig helemaal uit houden.
    was het enkel thee? of zat er ook suiker in?

houd hem minimaal 24 uur UIT om schade te voorkomen, wat je eventueel ook kan doen is de onderkant eraf schroeven om eventueel vocht nog makkelijker weg te krijgen!

Bijdrager
    JohnHenry

Alleen thee geen suiker gelukkig, dus hoop dat er niks gaat plakken.
    heb hem op de verwarming staan en er kwam nog wat water uit, zal hem voorlopig nog even laten staan dan.

Bijdrager
    Appeltje

Niet heel de tijd aan en uit zetten idd ivm met kortsluiting.. (Weet verder niet hoe die beveiliging zit bij een Air)

Bijdrager
    JohnHenry

Heb hem net geprobeerd aan te doen, alleen nu ging die weer snel uit, toen weer aan ineens.
    Toen stond die op het inlog scherm en wilde ik hem uit doen. toen klikte ik op shutdown ging die uit maar daarna ook spontaan weer aan :S
    hoe zorg ik dat die uit blijft ?

Geblokkeerd
    Anoniem

Je moet hem niet telkens aan en uit zetten… gewoon een paar uur lekker laten liggen. ’t Vocht moet er echt eerst uit. Als je dat niet doet loop je kans om ‘m echt te slopen.

Hou 5-seconden de UIT-knop ingedrukt tot de mac echt uit gaat, en láát hem dan ook uit.:)

Bijdrager
    Appeltje

Slimmerik, niet meer aanzetten, lekker naast de kachel laten liggen en voorlopig ff niet meer aankomen

Bijdrager
    moller

Afwasbak pakken, 2 pakken rijst erin leeggooien en je ipad daar in leggen.

Rijst onttrekt vocht. Daarom doen veel mensen vaak wat rijstkorrels in de zoutpot..

Werkte perfect met mijn iPhone!

grt

Bijdrager
    JohnHenry

Oke heb hem een tijdje uit nu bij de verwarming,
    kan ik hem nu weer aanzetten ?

Ik had eerst helemaal niet het idee dat de thee er ook echt in gekomen was,
    ik had het er gewoon snel afgeveegd en met een doek droog gemaakt.
    Toen na 5min ging die spontaan uit en aan en weer direct uit dus…

hoe lang wachten ?

Geblokkeerd
    Anoniem

Bij m’n collega werkte hij na een paar uur weer, dus je kan ’t volgens mij wel weer eens proberen:)

Bijdrager
    Appeltje

hoe lang wachten ?

Hoelaat had je m er naast gelegd? en was de kachel heel de tijd aan?

Bijdrager
    JohnHenry
    Keep op 26 januari 2011

hoe lang wachten ?

Hoelaat had je m er naast gelegd? en was de kachel heel de tijd aan?

6 uur geleden nee ook naast de kachel n tjdje omdat hij anders te heet werd..

Bijdrager
    JohnHenry

kan ik m aan doen ja/nee
    hij heeft 6 uur uit gestaan waarvan paar uur op de verwarming en paar uur onder en paar uur op de bank

Bijdrager
    McHank

Blijkbaar kan je geen 24 uur zonder je laptop.. zet ‘m dan aan.

Als het mijn laptop was zou ik hem ff een dag laten liggen. 1 keer kortsluiting is genoeg om ‘m helemaal te verkutten.

Bijdrager
    1984

Gewoon laten drogen bij en niet op een verwarming, NIET aan zetten en paar dagen wachten.

Bijdrager
    JohnHenry

Oke het is nu 21 uur geleden, heb hem de nacht gewoon in de kamer gelegd en niet op de verwarming omdat ik bang was dat die dan misschien te heet zou worden..
    Kan het kwaad heet nu te proberen ?

Bijdrager
    Appeltje

Oke het is nu 21 uur geleden, heb hem de nacht gewoon in de kamer gelegd en niet op de verwarming omdat ik bang was dat die dan misschien te heet zou worden..

Denk dat je m nu wel is aan kan zetten hoor!
    Heb je ook een back up?

Geblokkeerd
    Anoniem

Inderdaad… na zo’n tijd is al het vocht er wel uit. Gewoon aanzetten dus;)

Als hij nú nog uit schiet dan is er misschien iets kapot, maar ik heb zo’n vermoeden dat hij gewoon weer werkt.

Bijdrager
    JohnHenry
    Keep op 27 januari 2011

Denk dat je m nu wel is aan kan zetten hoor!

Heb je ook een back up?

heb geen backup, ik heb m nog niet aan gezet, is nu inmiddels 24 uur geleden

Bijdrager
    Appeltje

Nou, aanzetten dan!

Bijdrager
    JohnHenry

Bijdrager
    JohnHenry

Bijdrager
    JohnHenry
    Keep op 27 januari 2011

Nou, aanzetten dan!

hoi ik heb m aan gedaan en gaat meteen weer uit en dan weet aan etc etc etc.
    op een gegeven moment zie ik mijn buroblad en dan verschijnt er een pop-up met ‘are you sure to shut down’ en dat doet hij dan ook

wat ik denk is dat er iets mis is met de aan/uit button, hij ‘druk’ m hele tijd in zonder dat ik m fysiek indruk.

is dit te repareren? iemand n idee wat hier stuk aan is

Bijdrager
    Vinhelper

Er zit waarschijnlijk kalk o.i.d. onder de knop, waardoor ie de hele tijd blijft ingedrukt.

Je zou de knop eens steeds achter elkaar moeten indrukken, ook al is het vervelend dat de machine er steeds op reageert. Na veel indrukken onstaat er misschien na een tijdje wat ruimte, zodat de knop geen signaal meer geeft als je hem niet indrukt.

Bijdrager
    JohnHenry
    Vinhelper op 27 januari 2011

Er zit waarschijnlijk kalk o.i.d. onder de knop, waardoor ie de hele tijd blijft ingedrukt.

Je zou de knop eens steeds achter elkaar moeten indrukken, ook al is het vervelend dat de machine er steeds op reageert. Na veel indrukken onstaat er misschien na een tijdje wat ruimte, zodat de knop geen signaal meer geeft als je hem niet indrukt.

Heb ong 30 keer ingedrukt maar nog steeds zelfde probleem :/

Bijdrager
    Vinhelper

Oei, misschien voortaan beter geen thee meer erover gooien…:innocent:

Ik weet ook niet of je de MacBook makkelijk uit elkaar kan halen, maar kijk wellicht eens hier…

En dan even je model kiezen, de middelste voor 11” en de rechtse voor 13”.

En dan rechtsonder ”Upper case”. Dan moet je het wel aandurven om hem open te maken, maar het is het proberen waard.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 51)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.