11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Furia

MacBook Air: wachten of kopen?

Ik wil graag een MacBook Air; is het handig om die nu te kopen, of kan ik beter wachten tot de aankondiging van half juni? Ik wil gewoon de allereenvoudigste versie, ik gebruik hem alleen voor wat internetten/word-tikken op de bank, voor ‘echt’ werk heb ik gewoon een desktop. Ik heb niet zoveel zin om te wachten en hoef b.v. ook niet per se meer opslaggeheugen. Maar mochten de prijzen omlaag gaan of de 2GB naar 4GB gaan voor hetzelfde geld, tsja…

Wat zouden jullie doen?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Als je niet wilt wachten zou ik hem nu kopen.
    Het is niet eens zeker of er een nieuwe versie komt.
    Het zou dan wel kunnen dat de prijs omlaag gaat van de “oude” maar als je dan weer te lang wacht is die niet meer te koop.
    Als je gewoon met het laagste geheugen koopt kan je natuurlijk zelf extra RAM geheugen ergens anders kopen en erin zetten, dat is altijd goedkoper als bij Apple!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Recommendation
    Buy only if you need it – Approaching the end of a cycle

http://buyersguide.macrumors.com/

Bijdrager
    intense megavis

Ik heb de huidige MacBook Air 2011 (wel de snelste, met 1,8 GHz i7, 256GB SSD, 4GB) en hij werkt heerlijk.
    Aangezien je er weinig zware programma’s mee gaat doen (net als ik een beetje typen/surfen/filmpje kijken) dan is zelfs het basismodel meer dan genoeg. Alles flitst over het scherm door de SSD schijf en hij start razendsnel op. Zou wel 4GB nemen met het oog op de toekomst.

Als je er nu een wil, gewoon kopen.

Bijdrager
    intense megavis
    JeroenJK op 10 mei 2012

Als je gewoon met het laagste geheugen koopt kan je natuurlijk zelf extra RAM geheugen ergens anders kopen en erin zetten, dat is altijd goedkoper als bij Apple!

Kan niet bij MBA.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

oh ok

Bijdrager
    Furia

Je kon inderdaad niet bijbouwen nee, maar ik las wel dat als je maar heel eenvoudige dingen doet en ook niet 100 schermen open hebt, dat je prima uit de voeten zou moeten kunnen met 2GB. Ik had hiervoor een MacBook met 2GB en dat werkte prima. Op een gegeven moment werd het wat trager, maar volgens mij ook vooral omdat hij toen al iets van 4 jaar oud was.

En dat advies van alleen kopen als je ‘m nodig hebt heb ik ook gezien ja, dat bracht me een beetje aan het twijfelen. Hoewel dat wel vaak vooral weer geldt als je echt bepaalde eisen hebt, en die heb ik weer niet.

Bijdrager
    nebilem

Ik zou wachten dat ding is al 10 maanden op de markt. Als je niet nodig hebt zonder twijfel wachten.

Bijdrager
    ronvgs

Ik verwacht de nieuwe pas ver na de zomer.

Bijdrager
    CedricH

Als je hem nu nodig hebt zou ik hem gewoon kopen, het is een prima machine en hij zal niet plots trager worden na de update. We kunnen ook onmogelijk voorspellen wanneer de update er effectief komt: het kan morgen zijn, het kan op de WWDC zijn of het kan in september zijn. Het hangt er ook vanaf hoe belangrijk jij het vindt om een nieuw model te hebben.

Zoals ook eerder gezegd: je neemt best 4GB RAM. 2GB is nu al een beetje aan de krappe kant en dit kan misschien een probleem worden later als je een paar jaar met die machine wilt doen, zeker omdat je het bij de MacBook Air niet kan uitbreiden.

Bijdrager
    klonic

Persoonlijk zou ik wachten, ik denk inderdaad dat die 2 gb naar 4 zal gaan en dat de nieuwe CPU van intel erin gaat. Wellicht komt er een Retina display in (verwacht ik niet).

Dit betekent een significante snelheidswinst en misschien een retinadisplay, als dit display er niet komt dan houd je er betere accuprestaties op na (door de effici├źntere CPU).

Als je hem nu nodig hebt is je vraag een beetje dom, dan kan je per definitie niet wachten, dan koop je hem dus gewoon.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.