7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    JustineRouckhout

Macbook Air vs Macbook Pro

Hallo,

Een zoveelste vraag over deze topic, I know.
    Ik wil een MacBook kopen voor thuis gebruik: internet, films & series kijken, Word/Pages, Exel, …
    Af en toe gebruik ik eens Photoshop, Indesign of Illustrator. Niet voor grote documenten, eerder voor kleine dingetjes zoals het opstellen van mijn CV, … .

Zou dit perfect draaien op MacBook Air? Of ga ik beter voor en Pro?
    Een extern scherm heb ik, dus hij hoeft niet per se een groot scherm te hebben

Thx!

Bijdrager
    Shmoo

Waarom zou je het jezelf zo moeilijk maken..

Koop die MacBook Air en zoek vervangers voor de Adobe software dat je waarschijnlijk toch van plan bent om te gaan stelen.
    Voor 13,- kun je legaal Pixelmator kopen en dat draait prima op jouw Air is 65MB groot en gebouwd om op OS X te draaien. Voldoet waarschijnlijk aan alle eisen die jij stelt aan Photoshop als amateur.

Geen gezeur met inkomende verbindingen blokkeren, updates, veel te lompe en professionele programma’s die helemaal niet gemaakt zijn voor jouw werkzaamheden.
    Wil je dat niet dan koop je gewoon een MacBook Pro en dan zit je veilig en zeker.

Bijdrager
    sunapple

Het draait allemaal prima op een Air. Adobe’s programma’s zijn het zwaarst, maar een CV maken moet prima lukken. De Airs zijn niet meer de zwakke computers die ze vroeger waren..

Bijdrager
    fixar

Doe jezelf een plezier en geef die 100 euro extra uit voor de versie met 8GB geheugen! Dan heb je echt veel langer plezier van je nieuwe MacBook Air

Echt, het scheelt enorm.

Bijdrager
    JustineRouckhout

@fixar, een MacBook Air dus, maar met extra GB ?

Is er buiten het scherm nog een verschil met de MacBook Pro 13 inch en die van 15 inch ?
    Als in: presteert die van 15 echt veel beter ? Of is enkel het formaat het verschil ?

Bijdrager
    Shmoo

Wat specs verschillen natuurlijk.

Zoals Dual Core vs Quad Core processor en i5 vs i7 Core.
    De videokaart in de MBP 15 inch heeft een Iris Pro versie waar de 13 inch ‘maar’ een standaard Iris-kaart heeft. En nu zeg ik ‘maar’, dat klinkt alsof het slecht is maar voor het geen dat jij met een computer gaat doen is die standaard Iris wat ook in de Air zit meer dan voldoende kwaliteit.
    http://www.apple.com/nl/macbook-pro/specs-retina/

Nogmaals kies een Air met extra RAM geheugen en als het kan probeer dan alternatieven te zoeken voor die Adobe software want voor het maken van wat CV’s heb je echt geen Adobe software nodig.

Bijdrager
    JustineRouckhout

@shmoo

Bedankt voor de info =)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.