3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    jned0

Macbook Air valt willekeurig uit

Nadat één van mijn batterij-cellen is gaan opzetten en ik de batterij heb vervangen valt mijn Macbook Air op willekeurige momenten uit. Of hij gaat volledig uit of hij gaat in slaapstand terwijl ik gewoon aan het werk was.

Symptomen:

• Hij valt uit en start automatisch opnieuw op
    • Hij valt uit en blijft uit
    • Hij gaat in slaapstand
    • De tijd dat hij normaal werkt is vaak wel heel lang, soms is het maar een half uur maar vaak ook bijna een hele dag. Het gebeurt wel zeker eens per dag.
    • Soms is de klok gereset naar 1 januari 2018 01:00
    • Het duurt altijd een tijdje voordat de computer weer wat doet nadat hij is uitgevallen. De aan/uit knop reageert dan niet, net als het toetsenbord.
    • Als hij aan de oplader zit en hij valt uit, dan gaat het lampje van groen naar oranje en dan weer naar groen. Net alsof de SMD wordt gereset.

Wat heb ik allemaal al geprobeerd:

• Kijken op google, maar dan kom je snel op antwoorden als de SMD reset.
    • Batterij vervangen (nadat mijn batterij was geëxplodeerd heb ik zo snel mogelijk een andere erin gezet en een SMD reset gedaan. De problemen begonnen toen. Om zeker te weten dat het niet de batterij is heb ik heb nog een keer vervangen. Geen verschil, dus waarschijnlijk zit het ergens anders.)
    • SMD, PRAM en NVRAM reset (meerdere keren, geen resultaat)
    • Moederbord controleren op kapotte chipjes (niets gevonden, maar kan misschien niet zichtbaar zijn)

Welke macbook air heb ik? Early 2014, i7, 8GB

Heeft misschien iemand een idee hoe ik het uitvallen zou kunnen oplossen?

Bijdrager
    MacMiep

Dit klinkt inderdaad als een hardware probleem, maar heb je het ook onder een vers aangemaakt account? FF testen, je weet nooit.

Wordt de Macbook ook warmer dan anders? Er is software die de temperatuur van de onderdelen laat zien.

Bijdrager
    hexdiy

@jned0: heeft die “exploderende” batterij vloeistof, zoutkristallen of oxide nagelaten?

Als ik jou was zou ik dat nog maar 2x nakijken. Alle contacten poetsen met isopropanol (AKA IPÄ, te bekomen bij je lokale drogist of online bestellen bij Kontakt Chemie).

Eveneens na te kijken na gezwollen batterij: je keyboard/trackpad kabel, een fragiele flatcable ingepakt in capton (het bekene oranjekleurige goedje, no pun intended).

Seen it, been there, double check!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.