5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    bobbyrss

Macbook Air valt uit bij inloggen

Hallo iedereen

Mijn Macbook Air valt bij het inloggen steeds op hetzelfde moment uit.
    Nadat ik het wachtwoord invoer (om in te loggen in de gebruiker) loopt het mis.
    Het balkje vult zich tot ongeveer 1/3, dan valt hij helemaal uit.

Als ik hem met Thunderbolt kabel aansluit aan een andere Mac (Target mode) dan krijg ik deze melding:

Ik denk dat deze twee problemen veel met elkaar te maken hebben, maar zal het formatteren beide problemen oplossen?

Bijdrager
    ikkezelluf

Zie er naar uit dat je harddisk is overleden. Heb een tijd geleden hetzelfde gehad met een harddisk van de macbook van mijn zoon. Probeer er zsm een kopie van te maken en plaats een nieuwe harddisk……

Bijdrager
    Hansi2124

Gewoon doen wat er staat:
    Formatteer de hd en installeer OS X.

Een nieuwe hd kopen kan altijd nog………

Bijdrager
    bobbyrss

@ikkezelluf Bedankt voor de reactie!

Ik hebt geen toegang meer tot Time Machine, hoe kan ik het best die kopie maken?

Is het voldoende om deze mappen hierboven gewoon te kopiëren en dan te plakken in de nieuwe HD?

Bijdrager
    fixar

Met gewoon kopieren zal het niet zo maar goed gaan. Er zijn nog heel veel mappen onder de motorkap die je niet ziet.

Als het lukt kun je misschien middels Carbon Copy Cloner een kloon maken van deze, nu extern, aangesloten Schijf in de MacBook Air. Liefst naar een andere externe schijf (of anders, als je voldoende ruimte vrij hebt op deze MacBook Pro een disk image )

Als de boel al verder stuk is gegaan en klonen niet meer lukt kun je kijken of je de map met gebruikers nog kunt veilig stellen door alleen die map te kopiëren naar een andere schijf.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.