7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    beach

Macbook Air uit 2008

In 2008 heb ik in de VS een macbook Air 1.6 ghz gekocht, 80 Gb en 2 GB volgens mij toen het basismodel.
    Met een dollar van toen richting de 1.50 zeer aantrekkelijk.

Ik heb hem altijd gebruikt voor het gemak om elders over internet te kunnen beschikken.

Qua software staat er nog de versie van toen op. 10.5.8.

Ik vroeg mij af of het zin heeft om hier OS Lion op te installeren.

Ik za dat dan denk ik eerst moeten opwaarderen naar Snow Leopard en daarna naar Lion ?
    Is hij dan voor surfen wat sneller ?

Bijdrager
    MBPuser

Ik denk dat hij er alleen maar langzamer van wordt. 2GB is niet echt ruim als je Lion wil draaien..

Bijdrager
    Haike

Bij de huidige Air’s zit het geheugen er vast in. Daar kan je niet alsnog later meer geheugen in douwen. Bij aankoop moet je dus meteen kiezen hoe groot dat moet zijn. Ik weet niet hoe dat bij jouw model zit. Maar als dat tot de mogelijkheden zou behoren zal je toch eerst naar 4GB moeten wil je een beetje lekker Lion kunnen draaien.

En verder; Mountion Lion zit er met een maand of wat aan te komen, dus of dat nog zin heeft…

Bijdrager
    TheBigZ

Lion werkt prima op de 1st gen MacBook Air. Bijvoorbeeld de fullscreen support van diverse apps is handig. Zeker gezien de beperkte resolutie (1280×800) van de MBA.

Bijdrager
    MBPuser

Het zal prima werken, maar geloof echt niet dat hij er sneller van wordt..

Moderator
    Poezenbeest

Snelheidsafname valt enorm mee… Heb er minder last van gehad dan de overgang van Leopard naar Snow Leopard…

Bijdrager
    diedrikringenier

Ik werk hier op een macbook 2,1 uit 2007. Lion draait als een zonnetje. Merk geen snelheid verschil met snow leopard. Het is alleen niet meer de snelste computer, maar ja dat is niet zo gek met een model van vijf jaar oud.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.