7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    larstl

Macbook air tv storend geluid

Hallo,

Ik heb mijn Macbook air op mijn tv (Sony HD tv) aangesloten met een minidisplay naar hdmi kabel. Het beeld werkt goed en vloeiend. Als ik vervolgens de audio kabel aanluit (een 3,5 mm kabel naar een rode witte kabel) krijgt ik een hoge storende piep te horen. Als ik de minidisplay kabel weer loshaal doet het geluid het opeens perfect. Ik wil graag weten hoe ik beeld en geluid goed krijg. Moet ik een betere audio kabel kopen (verguld)? Of zijn er kabel die storingen uit het geluid kunnen wegfilteren?

Bedankt alvast!

Bijdrager
    Tempest

Moet de hdmi-kabel normaal geen geluid doorgeven? Of doet de mac dat anders met die minidisplay-poort?

Bijdrager
    Maverick9898

Nee de MDP geeft geen geluid door aan de HDMI. Het zou wel kunnen dat het kabeltje een beetje loszit. Bij mijn MacBook Air is dat klepje niet het meest stabiele gebied voor aansluitingen dus misschien moet je even een beetje draaien aan het kabeltje, helpt dat? Anders inderdaad even een betere kabel proberen. Geluid is vaak gevoelig voor andere elektronische processen.

Bijdrager
    Tempest

Doet de nieuwe Mac mini met eigen hdmi-poort dat wel?

Bijdrager
    Maverick9898

Dat lijkt me. Het is een gewone HDMI port en HDMI geeft gewoon geluid door.

Bijdrager
    indra

bij de nieuwe macbooks/pros (2010) gaat er ook gewoon geluid door die MDP maar dat geld dus niet voor jou Macbook Air.

Ik denk dat die geluids kabel gewoon niet helemaal goed is.

Bijdrager
    MacSjon

De meeste minijack kabels passen niet goed in de aansluiting van de Air. Een verloopkabeltje doet dan wonderen (zoek op Ebay naar: iPhone minijack to minijack)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.