7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Henk Jan Karsten

MacBook Air traag bij aansluiten adapter

Sinds deze week maak ik gebruik van een universele adapter voor mijn MacBook Air 2011 (MagSafe), omdat de originele adapter helaas is verdwenen toen ik ‘m in een lokaal heb laten liggen. Merkwaardig fenomeen: ik merkte dat-ie tergend traag wordt. De cursor reageert niet of nauwelijks. Herstarten maakt geen verschil. Totdat ik de adapter eruit trek… Dan is alles normaal. Het blijkt dat de traagheid begint als de accu zo goed als vol is Zodra je adapter dan eruit trekt is dit voorbij. Geen herstart nodig. Er valt mee te leven, als je dit eenmaal weet, maar merkwaardig is het wel. Iemand een verklaring? Het gaat om een 45W-exemplaar, net als het origineel.

Bijdrager
    IGBA

Is het zo’n Chinese nepperd? Die dingen zijn niet te vertrouwen qua elektronica, dus ga er niet van uit dat die 45 W klopt.

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, dit zou toch wel een signaal moeten zijn aan jouw om dat ding de vuilbak in te smijten voordat ie ergens jouw MB aan het roasten gaat.

Bijdrager
    Hyrax

Lees dit eens door, en koop dan een originele. Ja, ze kosten €89, maar je kan kiezen:

1. De helft uitgeven met kans op een adapter die je Mac sloopt of je huis affikt
    2. Het volle bedrag uitgeven en er zeker van zijn dat je een veilige lader hebt.

Bijdrager
    fixar

Als je van een vertrouwde bron koopt dan hoeft het niet eens 89 euro te zijn…

Geen aandelen, maar hier vind je de genoemde adapter voor 65 euro:
    https://www.bol.com/nl/p/apple-magsafe-lichtnetadapter-voor-macbook-air-45w/9200000008870646/?Referrer=ADVNLTWE002013P-5EB4J3CDD6MXO#product_specifications

of hier voor 76 euro:
    https://www.afuture.nl/product/151342/apple-mc747za

Allebei geen bulk artikelen, maar zelfs netjes dezelfde EAN code als het origineel

Stuur die Chinese rommel terug of lever hem in bij de milieustraat en haal een veilige adapter.
    Of bel jij ook nog steeds met je Samsung Note 7?

Bijdrager
    Henk Jan Karsten

@fixar e.a.

Overtuigd, al geeft het nog geen antwoord op de vraag wat er mis gaat.
    Inderdaad vind je ervaringsverhalen van Macbook-gebruikers die een nieuw moederbord hebben moeten aanschaffen (wat op zich trouwens wel een mooie aanleiding zou zijn om een nieuwe MBP aan te schaffen:-) )

Helaas leidt de eerste link die je noemt wel naar de juiste adapter, maar dan tegen de reguliere prijs.
    Dank voor de tips.

Bijdrager
    fixar
    Henk op 17 november 2016

@fixar e.a.

Helaas leidt de eerste link die je noemt wel naar de juiste adapter, maar dan tegen de reguliere prijs.
    …….

Hmmm, cookies zijn een b*tch!

Tip, zoek er even naar via de tweakers/pricewatch… waarschijnlijk lukt het dan wel voor de door mij genoemde 65,-

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  fixar.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.