5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Gijs

Macbook Air resetten

Hallo,

Ik heb een Macbook Air 11″ uit mid 2012 en hij is onderhand wel erg vol en ik wil hem kompleet resetten. Ik heb Mavericks op mijn laptop staan en ik heb al uitgevonden dat ik hem moet resetten via opstarten en dan Cmd+R en dan Schijfhulp progamma en de Macintosh HD wissen, vervolgens OSX weer installeren en dan doet hij het weer. Nu vraag ik me af wat er gebeurt met de progamma’s als Pages, Keynote, Imovie, enz. want momenteel zijn Pages, enz. betaald in de Appstore (ik heb mijn laptop van school en ik heb geen aankoop bewijs of zoiets van al die progamma’s). Worden die erbij geïnstalleerd of moet ik die dan zelf kopen?

Alvast bedankt!

Gijs

Bijdrager
    GoeieDag

Als ze niet op jouw Apple ID staan geregistreerd, of jij hebt geen beheer over het Apple ID waarmee de school e.e.a. heeft aangeschaft, moet je ze idd zelf aanschaffen.
    Zie ook: http://support.apple.com/kb/HT4718

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Als het goed is staat de hele iWork suite in de App Store onder je aankopen. Controleer even of dit het geval is in de App Store, en zo ja, dan zijn die apps aan je Apple ID gekoppeld en kan je na de installatie van OS X deze weer downloaden. Zo niet, dan moet je ze even via de App Store updaten zodat deze koppeling gemaakt wordt.

Bijdrager
    BoniMacX

als je nu is gewoon een time machine backup maakt en daarna je interne SSD wist, OSX installeert, Migratie assistent opent en aan het werk zet et voilà.
    Je zet terug wat je wilt. Ook je programma’s.
    http://support.apple.com/kb/HT4413?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL

Bijdrager
    GoeieDag

Dan kom je bij de vraag waarom je überhaupt en clean install wilt doen. Omdat de SSD vol is? Kun je beter een beetje spul gaan opruimen…

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.