11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    knaai

MacBook Air piept 3 keer en start niet op en scherm blijft zwart

Als ik mijn MacBook air inschakel begint hij te piepen, drie keer achter elkaar waarna het piepen zich blijft herhalen.
    Het lijkt kapotte ram te zijn en dat is geen goed nieuws met de Air (2009) aangezien dit vast op het moederbord zit.
    Op ifixit stonden Posts met hetzelfde probleem met de oplossing een comm +R+P (evt met de option toets) toetscombinatie.
    Helaas gebeurt er bij mij niets en blijft de MBA piepen.
    Ook de Mac open gemaakt of er iets los zit, maar niets van dit. Wel zag ik dat er een verkleuring was opgetreden bij enkele verbindingen.
    Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Bijdrager
    Jeffmeister

Eigenlijk geef je het antwoord zelf al; het is het werkgeheugen (RAM) dat kapot is. Ga er even mee naar je lokale APR of ga naar de Apple Store. Al is het over het algemeen een duur grapje.

Bijdrager
    Chorro

Bij een Air of retina Pro is dat bijna altijd gelijk aan een nieuw logicboard en dat zijn geen reparatieprijzen waar je blij van wordt.

Verkleuring in welke zin? Beetje goud-bruin of blauw van verhitting?

Bijdrager
    Joffry

Misschien geeft dit enige hoop ? Of had je dit alles al gelezen ?

Bijdrager
    knaai

Mmh, ik weet niet of ik er nog geld ga instoppen. De accu is er ook al slecht asn toe.
    De verkleuring is wat oranje. Het lijkt nu koper.
    Heeft iemand een idee wat zo een reparatie gaat kosten?

Bijdrager
    knaai

Yoffry, had ik idd al uitgeprobeerd. Geen verbetering.
    Bedankt.

Bijdrager
    Moriarty

Mac OS 10.6 met Google Drive geïnstalleerd toevallig?

Bijdrager
    iep

Als het geheugen defect is dan moet bij de Air het gehele moederbord worden vervangen. Aangezien dit een model betreft die buiten de garantie is zit je al snel aan een 300~400 euro aan reparatiekosten. Een nieuwe accu zal iets van 100~150 euro kosten. En dan komen hier natuurlijk ook nog eens arbeid bij op. Al met al kost een reparatie eigenlijk al net zo veel als wat ie waard is. Het is wel goedkoper dan een nieuwe MacBook Air.

Verkleuring bij enkele verbindingen klinkt als vochtschade trouwens. Zou wel verklaren waarom het geheugen stuk is.

Bijdrager
    knaai

Dank allen voor de tips. Ik zag op ebay idd dat er $500 voor een moederbord gevraagd wordt.
    Frustrerend dat er geen betaalbaar alternatief is dan een nieuwe aanschaffen.
    De geruchten gaan (macrumors) overigens dat er deze week een update aankomt voor de mba vóórdat de grote update plaatsvindt in september met een retinascherm.
    Lastig te bepalen hoe betrouwbaar deze info is…

Bijdrager
    knaai

Moriarty. Ik geloof het wel. Hoezo?

Bijdrager
    Moriarty

Omdat dat je probleem kan veroorzaken…

Lees dit draadje maar eens: https://productforums.google.com/forum/#!topic/drive/NVy9cxgkL_g

Een nieuw Main Logic Board zal in dat geval je probleem ook niet oplossen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.