22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    sally

MacBook Air original SSD inplaats van HD

Heeft er iemand toevallig ervaring met deze operatie en was het de moeite waard?

PATA ZIF SSD 1.8 inch
    Deze moet ik hebben, liever nog 128 GB maar dat wordt misschien een te grote investering in deze alweer verouderde MacBook Air:
    http://www.amazon.com/1-8-inch-40-pin-SaberTooth-solid-upgrade/dp/B002QPRV9U
    Er staat ook een geestdriftig verhaaltje bij van iemand die heeft gedaan wat ik misschien wil. (eind naar beneden)

Kan het ook nog goedkoper?
    Ze zijn wat lastig te vinden..

Bedankt,

Moderator
    unSOUND

Die schijf die jij daar noemt is nog trager dan de gemiddelde HDD…
    80 MB/sec Read, 38 MB/sec write.

De Runcore Pro IV en de Renice K3vlar K3E zijn wat dat betreft sneller met ongeveer 80 / 70 MB/sec.

Bijdrager
    sally

Wel sneller dan de HD in deze MBA, maar neemt niet weg dat het sneller moet kunnen..
    Ik heb ook nog deze gevonden:

indilinx

Moderator
    unSOUND

De specs zien er degelijk uit, maar er zijn zo goed als geen ervaringen te vinden in combinatie met een MacBook Air… Dat wil niet zeggen dat het niet goed werkt, maar ik kijk zelf liever naar een schijf die al vaker ( met succes ) gebruikt is.

Bijdrager
    sally

Hij staat notabene geadverteerd hieronder… (dat was eventjes)

Blijf benieuwd naar mensen die het hebben gedaan..
    Jouw aanrader Renice K3vlar is hier in de aanbieding bij http://www.mydigitaldiscount.com

Bijdrager
    bzguy

Ik heb de originele 120 GB verwijderd uit mijn MacBook Air (revisie 1.2) en heb er een Runcore Pro IV SSD van 64 GB in geplaatst.

Ik ben er UITERST tevreden van : laptop is nu echt supersnel, alles start uiterst snel op, VEEEEEEEEEL sneller dan de originele schijf ! Lion draait super lekker !

Beste upgrade die ik ooit uitgevoerd heb op mijn pc’s:)

Zie http://www.youtube.com/watch?v=-PqD_ULy-TM voor een filmpje ; geen verkooptruc, verschil is IRL echt zo groot als in het filmpje:)

Bijdrager
    sally

Ondertussen heb ik voor 305 dollar (inclusief verzendkosten) Renice K3vlar 120 GB SSD gekocht.
    Dat is 218 euro.. Leek me een goede prijs.
    Zeer bedankt, unSOUND voor het tippen van dit merk.

@bzguy Dat is stimulerend!

Moderator
    unSOUND

Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen !

Bijdrager
    wimbers

ik heb 1 jaar geleden de Air van mijn vrouw met de runcore geupgrade, en ze wil nooit meer een andere (ja, de mijne, die net nieuw is.)
    inderdaad een groot verschil. die originele 4200rpm doet hem de das om.

Bijdrager
    sally

Dat is bemoedigend, wimbers.

Moed is er ook wel voor nodig.
    Een link naar ifixit mag in dit draadje niet ontbreken voor wie ook eens zoiets wil:
    doe het zelf

En dat alleen maar om ons een schroevendraaier en een spudger te kunnen verkopen.
    Geweldig.

Bijdrager
    Relight

Is het zo dat de Macbook Air nog steeds geleverd wordt met flashgeheugen i.p.v. SSD? Ik dacht dat de nieuwe Air SSD zou bevatten. OF is flash-geheugen SSD?

Moderator
    unSOUND

Een SSD is Flash opslag, maar in de behuizing van een harde schijf. Bij de nieuwe Airs zit Flash geheugen, maar niet in een behuizing, maar direct op het moederbord.

Bijdrager
    sally

Nog altijd geen shipping news van mydigitaldiscount (5-10 dagen vermeldt de site), ook geen respons op mail. Dus dat is niet best.

Bijdrager
    sally

Na het nodige gezeur blijkt het ding niet leverbaar.
    Geld terug gehad, maar ik had liever dit:
    Renice 120GB K3VLAR E (K3 E) 1.8″ PATA 40-Pin Zif SSD
    Als iemand een tip heeft…

Edit: het bedrijf zelf verwijst naar http://www.b2cit.com. Besteld.
    309.9 USD Ietsje meer en de koers is ook iets minder gunstig nu: 229,47 EUR

Bijdrager
    sally

Pech. Pakje onderschept. BTW erbij.. (58euro)
    De operatie is goed te doen..
    iFixit laat je de batterij verwijderen. Vond ik niet nodig.
    Van sommige aansluitingen is het toch nog lastig vast te stellen hoe ze los moeten.
    Ik heb de audiokabel maar vast laten zitten..
    Het loshalen en bevestigen van de kabel aan de schijf vond ik het lastigsteā€¦
    Ik begrijp nog niet echt hoe dat werkt maar het zit.
    Als Disk Utilty het ding maar ziet zodat je een partitie kan maken. (remote install snow leopardschijf)
    Dan zit je goed.. En kan er geinstalleerd worden.
    Blij dat deze mooie MBA gered is en nu voor een redelijke prijs verkocht kan worden..

Dit is bericht vanaf de herstelde patient.

Bijdrager
    iep

iFixit doet dat om te zorgen dat je jezelf en de rest niet elektrocuteert. Het is een stukje behoudt van de machine. Daar staat wel tegenover dat Apple dit niet meldt in haar instructies voor het vervangen van geheugen en schijf in de MacBook Pro dus je kunt je afvragen of dit niet een beetje overdreven veiligheid is.

Bijdrager
    sally

Elke keer als ik deze MBA bijna heb verkocht (kopers laten op het laatste moment verstek gaan) gebruik ik hem zelf weer een tijdje. En ik moet zeggen, dit is wel een super upgrade. Echt de oplossing voor dit model.
    Snel, stil. Zeer prettig in gebruik. Ik begin te twijfelen of ik niet beter de veel nieuwere 11″ kan verkopen.
    Hoedanook. Deze is operatie is een aanrader.

Bijdrager
    pvdp

Naar aanleiding van deze topic heb ik de volgende SSD besteld:

Renice 60GB K3VLAR E (K3 E) 1.8″ PATA 40-Pin Zif SSD Solid State Drive for PC and Mac – RN-K3E-Z1864

Na 2 maanden wachtgen eindelijk binnengekregen van MDD maar nu komt t probleem,
    ik heb namelijk een 24-pin ZIF aansluiting aan de oude HD en een 40-pin ZIF aansluiting op de nieuwe SSD, kortom de kabel past niet.
    Weet iemand of er voor een Macbook Air 1304 een losse 40-pin ZIF kabel te krijgen is en waar?
    Vr grt, Paul

Bijdrager
    Yoeri1990

Paul,

Ik zit met hetzelfde probleem.
    Heb je ondertussen al een oplossing gevonden?

Bedankt!

Vr. gr.

Yoeri

Bijdrager
    pvdp

Dit was de reactie van MDD. Verkeerde schijfje besteld dus. Had een LIF drive moeten zijn.
    You need a LIF not a ZIF drive. You will need a RCP-IV-LA1828-C .

Succes Yoeri.
    Gr Paul

Bijdrager
    Yoeri1990

Paul,

Bedankt voor je reactie!
    Dat wordt omruilen dus!

Jij ook succes!

Groet,

Yoeri

Bijdrager
    Yoeri1990

[mod name=unSOUND url=/profiel/unsound]Advertenties zijn in strijd met de Huisregels…[/mod]

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.