4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Raikkonen

[Opgelost] MacBook Air onwerkbaar langzaam en geen internet.

Beste allemaal,

Ik heb een MacBook Air 1,6GHz Dual-Core i5 met Mac OS 10.15 welke tot een kleine week geleden nog geweldig dienst deed. Van de ene op de andere dag is er echter een probleem ontstaan waarvan ik geen idee heb hoe ik het moet oplossen. Ik hoop dat iemand van jullie mij hiermee kan helpen.

Opeens is de MacBook dusdanig langzaam geworden dat applicaties eigenlijk niet bruikbaar zijn. Het duurt bijvoorbeeld zo’n 5 minuten voordat Word geopend is. Ik kan daarnaast ook geen websites bezoeken. Dit ongeacht of ik hem verbind via WiFi, hotspot van mijn telefoon of bedraad. Hij blijft maar laden zonder dat er iets in beeld komt, hoe lang je ook wacht.

Als ik geen internetverbinding toesta (WiFi uit, geen kabel aangesloten) is de MacBook weer zo snel als voorheen.

In activiteitenweergave zie ik geen bijzonderheden. Ook geen piek tijdens het openen van applicaties.

Opstarten in veilige modus maakt geen verschil.

Iemand suggesties??

Hoe dan ook; alvast dank!

Tim

Bijdrager
    GoeieDag

Hmm, je weet zeker dat je in de Safe Mode bent opgestart?

Heb je al eens geprobeerd hoe ie het doet in een andere gebruiker, uitgelogd uit de normale gebruiker?

Bijdrager
    Wimperdepim
    Bijdrager
    Raikkonen

Dank voor de tips!

Er bleek een ip adres bij DNS-servers ingesteld door een vpn verbinding. Deze verwijderd waarna alles weer werkt!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.