9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    mefrank

macbook air of pro(1e mac)

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik voor mijn nieuwe opleiding(media informatie en communicatie) een macbook wil.
    Ik zal hem gaan gebruiken voor verslagen maken, internetten en de adobe sc6 suite(licht, voor het zwaardere werk hebben ze imacs).
    Nu zit ik alleen echt te twijfelen tussen de 13 inch pro en de 13 inch air.
    Iemand die hier ervaring mee heeft? De voordelen van de air zijn volgens mij de hogere resolutie en de ssd. Staat tegenover dat de pro makkelijker zelf te upgraden is en goedkoper is. 990 bij de mediamarkt deze week namelijk.
    Tevens vroeg ik me af of er veel verschil zit tussen de processors van het instapmodel air en pro.

Wie o wie kan mij alstublieft helpen^^

Bijdrager
    nieuwsgroepen

De pro beschikt over een retina scherm.

Bijdrager
    1984

Kijk eens in o.a dit lopende topic “Macbook Pro 13 inc of MacBook AIR 13 inc? http://www.onemorething.nl/community/topic/macbook-pro-13-inc-of-macbook-air-13-inc/

Er zijn MBP ’s met retina scherm , maar ik heb zo het idee dat de TS deze niet bedoeld..?

Bijdrager
    koenvisser

Ik zou wel even wachten met je beslissing tot na 11 juni, er is namelijk een grote kans dat de MacBook’s aangepast worden.

Bijdrager
    computer space

Als je nu voor 999 een Pro kunt kopen, gaat wachten niks opleveren. De kans is dat Apple naar Retina-only gaat, en dan moet je dus richting de 1500 euro uitgeven. Ook zal zelf upgraden lastiger worden.
    En veel winst hoef je van Haswell niet te verwachten. Beetje meer batterijduur en beetje rappere GPU daar heb je het wel mee gehad.

Bijdrager
    iKweethetbeter

@nieuwsgroepen:
    De TS zegt dat de resolutie van de Air hoger is dan die van de Pro. Het gaat dus om een niet-Retina versie.

@computer space:
    De prestaties worden elk jaar iets beter. Haswell schijnt wel de beste verbetering te zijn sinds de Core i architectuur. Je merkt het verschil pas goed als je van een 3 jaar oud of ouder model naar het nieuwste model gaat.

@TS:
    Met een Pro heb je meer MacBook voor je geld, met een DVD drive en geheugen dat je kunt upgraden, met een Air heb je een mobieler apparaat.

Bijdrager
    Niels

Ik denk dat vooral de hoeveelheid opslag een groot voordeel is van de pro. Bij de MacBook Air krijg je een 128 GB SSD en bij de MacBook Pro een 500 GB hardeschijf. Natuurlijk moet je zelf kiezen wat je nodig hebt veel opslag of toch liever de veel snellere SSD. Voor de rest zijn beide modellen geschikt voor jouw taken bij de Pro krijg je natuurlijk ook nog een superdrive maar daardoor is het toestel wel dikker en zwaarder.

Bijdrager
    mefrank

ben gegaan voor de 13 inch pro instap en heb hem zelf meteen van 4 naar 16gb ram geupgrade, wat in 5 minuten gepiept was. Vindt het heerlijk tot nu toe. snap alleen dat dock nog niet echt. Ik herriner me dat er in snow leopard aan de rechterkant een mapje stond met al je programmas maar dat is kennelijk weg?

Bijdrager
    1984
    koenvisser op 04 juni 2013

Ik zou wel even wachten met je beslissing tot na 11 juni, er is namelijk een grote kans dat de MacBook’s aangepast worden.

Apple zal in juni een nieuwe, afgeslankte versie van zijn 13-inch Retina MacBook Pro met verbeterde webcam aankondigen. Ook komt het bedrijf met een iets aangepaste MacBook Air. bron

Kuo verwacht dat de MacBook Pro-modellen zonder Retina-scherm langzaam maar zeker zullen worden uitgefaseerd. Kortom @mefrank mischien heb je wel een bijzondere Mac gekocht…?? Ben wel benieuwd naar de prijzen als de MBP zonder retina scherm verdwijnt. Het verdwijnen van de Macbook vond ik persoonlijk ook niet zo verstandig. We zullen zien….?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.