17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Heliasje

macbook air of macbook pro

beste, wil een nieuw macbook kopen. nu was mijn vraag de macbook air intel quad core i5/i7 met 10de generatie processor of de macbook pro als instapmodel ? wat zouden jullie kiezen ?

Bijdrager
    fred44nl

dan moet je er ook bij vertellen, wat je er mee gaat doen:)

voor lichte programma’s is een MBA quad core i5 ruim voldoende.

Bijdrager
    Heliasje

internet mailen surfen, geen fotoshop of videobewerking, en wil nadien ook een opleiding it-netwerkbeheerder volgen

Bijdrager
    fred44nl

Macbook Air quad core i5 met 8 GB geheugen en voldoende ruimte, dus 256 of 512 GB.

een MBA is dan vanaf € 1.249,–

een instap MBP kost € 1.499,–

Bijdrager
    Heliasje

oke bedankt, kan zijn dat ik dan 16gb en de intel core i7 neem, dan kan hij nog lander mee misschien

Bijdrager
    fred44nl

16 GB ga je niet nodig hebben en kost € 250,–

zelf heb ik een MBA met 8 GB en die komt nooit geheugen te kort.

i7 is iets sneller, niet veel, maar kost slechts € 80,–

Bijdrager
    Jamaco1947

zou voor de 16 GB gaan je kan dit later niet veranderen

Bijdrager
    Heliasje

dat was inderdaad ook mijn idee, beter te veel dan na enkele jaren te weinig jamaco1947

Bijdrager
    Jamaco1947

Heb een jaar geleden de MacBook Pro 8 Gb gekocht had ik achteraf toch spijt van kon de MacBook goed verkopen en heb nu de MacBook Pro 16 inch model 16 Gb werkgeheugen en Intel Core i7 werkt perfect en zoals je zegt kun je jaren mee vooruit goede keus dus.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door Jamaco1947.
    Bijdrager
    Heliasje

natuurlijk is de macbook pro 16 inch een heel andere prijsklasse, vandaar eventuuel de macbook air intel i7 16gb

Bijdrager
    Furbz

pfoe, voor een it opleiding zou ik niet weten wat je moet hebben.

maar als je het geld hebt dan zou ik sowieso voor 16gb gaan. Ik zit op dit moment met dezelfde keuze, maar ik wacht nog even. Om twee redenen:

de nieuwe chip en ik neig toch naar de pro merk ik. Maar misschien omdat ik daar af en toe wel Photoshop op wil draaien.

succes met je keuze!

Bijdrager
    Heliasje

Furbz als je voor de pro gaat is het instapmodel dan of degene met de nieuwe processor van de 10de generatie ?

Bijdrager
    Furbz

Goeie vraag! Daarom wacht ik eigenlijk op de ARM.

Ik denk dat voor jou de meerwaarde van die upgrade nihil is. Maar behalve de generatie zit er ook een ram geheugen verschil in snelheid in en een “gpu” verschil.

Nu neig ik naar 10de voor mezelf, maar dat is omdat ik dan een completere MacBook koop. Voor mijn fotografie gebruik ik voornamelijk de iMac, soms de 15”, maar ben sinds dit jaar ook weer terug in de schoolbanken gekropen en dan is een dunne lichte laptop toch wel fijn. Ik hoop dat die 10e gen dan geen overkill is ivm beetje word gebruiken.

kortom: mijn ideaalplaatje is een air met retina, 16gb ram en een ARM die presteert als een Intel 10e, maar zonder warmte.

Bijdrager
    SvS

Ik zou zelf voor i5 Air gaan en voor genoeg SSD, 256GB bijv.

8GB of 16GB is afhankelijk van je software.

Je kunt paar dagen kijken in activiteitenweergave op je huidige mac, of het steeds tegen plafond aan zit qua CPU gebruik. Sinds ik ben overgestapt op Affinity vanuit Adobe Creative pakket zitten die RAM’s voor een groot deel te slapen…

Wordt i7 niet te warm bij intensief gebruik?

Bijdrager
    RW076

Waarschijnlijk ga je super blij zijn met de Air.

Bijdrager
    SvS

Dat geloof ik ook!

Maar heliasje neigt zelf al naar 16GB + i7, als er budget voor is, waarom niet?! Voorkom dat je spijt krijgt.

Zelf denk ik dat je die i7 niet nodig zult hebben, ik heb het ook niet in mijn MBA (i5, 8GB) uit 2015, maar ik wil niet dat je over 1 jaar denkt: had ik maar…

Bijdrager
    computer space

<p class=”cite”>heliasje op 19 september 2020 om 12:32</p>
    internet mailen surfen, geen fotoshop of videobewerking, en wil nadien ook een opleiding it-netwerkbeheerder volgen

Netwerk beheer? Dan wil je vooral Win10 draaien. Neem lekker een Dell XPS. Bovendien veel meer bang for the buck.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.