19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    tallulah

Macbook air of Macbook pro

Hallo,
    Binnenkort ga ik mijn 5 jaar oude macbook vervangen voor een nieuwe, maar nu weet ik niet of ik een macbook air of een macbook pro moet nemen.
    Ik gebruik vaak photoshop, illustrator en indesign. Zou dit makkelijk op de air kunnen? Of moet ik daarvoor de pro nemen?
    Bedankt alvast.

Bijdrager
    jesse2314

Gewoon de macbook pro nemen:sarcastic:

Bijdrager
    nebilem
    jesse2314 op 01 augustus 2011

Gewoon de macbook pro nemen:sarcastic:

Echt super advies ga zo door!

Bijdrager
    Bart01

De air zou het wel aankunnen maar als je veel van zulke programma’s naast elkaar wilt draaien zou het kunnen dat de Air dit minder trekt.. Dit weet ik niet zeker, maar als je zekerheid wilt zou ik voor de Macbook Pro gaan, krachtiger.

Verder is het RAM (zelf) verhogen heel simpel bij de MBP, ik weet niet of dit ook zo is bij de MBA? Zou handig kunnen zijn voor in de toekomst.

Bijdrager
    Stirf

Off Topic:

@Jesse2314
    : heb je weleens gekeken waar de smiley voor staat?

On Topic:
    Gezien de werkzaamheden die je wilt uitvoeren, adviseer ik een MacBook Pro.

Bijdrager
    nebilem

Ik heb zelf een iMac 3.2ghz en een Air. Ik heb onlangs Office geïnstalleerd op mn iMac en Air. Imac deed er ongeveer 20 minuten over en met de Air was rond de 5 minuten met alle updates.

Macbook pro zal wel sneller zijn dan mijn iMac.

Bijdrager
    tarun

Bij Apple geldt dat meer geld meer snelheid en mogelijkheden betekent. Dus kijk wat je budget is en wat je daarvoor kan (wil) kopen. In de Store kan je de MBA en de MBP met elkaar vergelijken. Grootste verschillen: DVD-brander en quad core.

Inactief
    Anoniem

Goede vraag waar geen eenduidig antwoord op mogelijk is. In principe kun je denk ik met beide mac’s je werk wel af. Ik werk als ontwerper met CS5 op een macbook 2,16 Ghz Core @ Duo met 4 GB ram en dat gaat prima, met name nadat ik de harddisk had vervangen door een SSD.

Pure processor kracht zegt niet alles dus. Als je een Macbook Pro koopt met SSD zal deze vermoed ik sneller zijn in gebruik dan een Macbook Air. Met een normale harddisk heb ik mijn twijfels eerlijk gezegd.

Of hiermee je vraag beantwoord is betwijfel ik maar ik geef je iets om over na te denken.

Succes met je keuze. Groet, Joost

Bijdrager
    MacQ

Op Anandtech wordt de air erg uitgebreid getest en daarbij op allerlei aspecten vergeleken met oa de macbook pro. Als ik het goed begrijp kun je met de air ook goed uit de voeten, mits je in ieder geval voor de 4GB versie gaat. In veel opzichten is de nieuwe air sneller dan de vorige pro. Tja, en die werd vorig jaar door iedereen geadviseerd voor heftige toepassingen…

Bijdrager
    themacs

Niet zo gemakkelijk als je de MacBook Pro 13″ instap model met de 13″ Air vergelijkt bijvoorbeeld. Voordien was het met de Intel Duo wel duidelijk dat de Air voor de Pro moest onderdoen.

De verschillen zijn nu niet meer zo groot, het zijn eerdere praktische zaken zoals:
    De Pro heeft nog steeds bovenop de Air:
    – optical drive
    – meerder interfaces, zoals FireWire en Gigabit ethernet poort
    – HD FaceTime camera
    – Kesington slot

Bijdrager
    sam631

zonde om nu een MBP te kopen!
    over een half jaar MBP met nieuw design.
    dus of nu de air 13″ kopen, of een half jaar wachten op de nieuwe pro is mijn advies:smile:

Bijdrager
    Maverick9898

Groot nieuws: Steve heet nu Sam631!

Bijdrager
    barto7

Ik heb een half jaar geleden een MBA gekocht (snelste type van toen, met 4 Gb). Je merkt bij hele zware Adobe CS taken wel dat de kracht minder is dan een flinke iMac of MPB. Een document van 100 pagina’s in Indesign met veel geplaatste afbeeldingen is wel echt traag. Maar de meeste dagelijkse taken vliegen voorbij. En het kleine formaat en lage gewicht zorgen ervoor dat voor mij de Air een geweldige keus is.

(en de nieuwe heeft zelfs toetsenbordverlichting)

Bijdrager
    jesse2314
    Stirf op 01 augustus 2011

Off Topic:

@Jesse2314: heb je weleens gekeken waar de smiley voor staat?

Uh nee hoezo?

Bijdrager
    Mich

Mijn advies is ook de macbook pro. krachtiger, en gemakkelijker uit te breiden.
    ik zie het niet gebeuren dat de macbook pro een nieuw design krijgt. Wat wel kan gebeuren is dat er op “korte” termijn een 15 macbook air zou bijkomen. Maar dit is zoals altijd nooit te voorspellen.

Bijdrager
    tallulah

Erg lastige keuze. Maar omdat ik niet met al te grote bestanden werk denk ik dat de air het ook wel aan kan. Ik gebruik hem ook voor mijn opleiding en dat duur nog 1 jaar. Dus daarna stap ik waarschijnelijk toch over op een Imac.

Vele van jullie raden dan de 13″ aan maar als ik de 11″ neem met 4GB, dan is dat toch ook goed genoeg?

Bijdrager
    sandervanhezik

Mijn advies is de MBA 11 inch en dan die met 4GB.

Zelf ga ik daar ook voor en ik koop een iMac voor de zware taken.

Het fijne van de MBA 11 inch is dat die lekker klein is en met de huidige samenstelling gemakkelijk Adobe programma’s kan draaien.

Tuurlijk is voor het zware een ‘vaste’ computer altijd beter (gemakkelijker) dan een ‘draagbare’ computer

Bijdrager
    vooblez

Ga gewoon voor die macbook pro!

Ik heb er ook een gekocht ipv voor de MBA 13″ te gaan. Nu heb ik een lekker snelle MBP 13″ i7 @ 2.8 Ghz. Waarom heb ik een macbook pro gekocht en geen macbook air? Omdat ik m’n macbook pro tenminste zelf kan upgraden, ik heb er net zelf 4GB bij gestoken, echt super gemakkelijk…

Ok, een macbook air is lekker snel vanwege z’n flash opslag, maar echt snel vanwege zijn processor is ie nu ook weer niet. Het is wel een i7 of een i5, maar die low-voltage modellen zijn voor mij niet veel beter dan de oude core-duo processors. De kloksnelheid ligt rond de 1.6 Ghz dacht ik. Mijn macbook pro draait aan 2.8 Ghz. Ook kan ik later, als mijn macbook pro nu ooit eens wat trager wordt (en dat zal ie ongetwijfeld worden), gemakkelijk een tweede schijf plaatsen op de plaats van m’n Superdrive dmv een optibay. Dit kan ook een SSD worden voor m’n OS als het echt nodig zou zijn. Kan je dit bij een MBA? Ik dacht het niet.

Ok, het is ook een mooie elegante en dunne machine, die macbook air. Maar doe nu eens even serieus, ik kom van windows, een compaq presario cq50, en nu heb ik een macbook pro. Dus ik vind die macbook pro al flinterdun in vergelijking met m’n oude laptop…

Dit was even mijn mening:)

Bijdrager
    vooblez

-dubbelpost-

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.