11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Rooz

Macbook air nieuw, maar maakt veel lawaai en wordt erg warm

Hallo OMT’ers,

Sinds augustus heb ik een macbook air, 13 inch. Hier ben ik erg tevreden mee en deze behoort zeker tot een van mijn beste aankopen ooit. Echter zijn er de laatste tijd enkele ‘bijzonderheden’. Sinds kort kijk ik wel eens een serie of film op mijn laptop. Ik merk dat mijn laptop vreselijk veel lawaai maakt na een tijdje en ook warm wordt. Dat mijn laptop warm wordt vind ik het minst erg, maar de lawaai vind ik zorgwekkend. Waar zou dit aan kunnen liggen? De ventilator? Of iets anders..?
    Ik kan mij voorstellen dat het de laptop veel energie kost om een film af te laten spelen, maar kan ik hier zelf iets tegen doen?

Bedankt voor het lezen!
    Dit is waarschijnlijk een veel gestelde vraag, sorry hiervoor! Ik ben hier nieuw en heb al een beetje rondgekeken, maar heb niet zo gauw dezelfde topic kunnen vinden.

Bijdrager
    CedricH

Welke film speel je af (soort bestand) en met wel programma? Kijk ook eens in de activiteitenweergave als er veel CPU activiteit is tijdens het afspelen.

Bijdrager
    Rooz

Ik heb CPU voor mij, maar wat moet ik precies met die gegevens?
    Wat ik kijk zijn series via internetsites. In dit geval gaat het om deze site: free-tv-video-online.me

Bedankt voor je reactie!

Bijdrager
    CedricH

Kijken hoeveel CPU activiteit je MacBook heeft tijdens het afspelen van die film en welke processen dit precies veroorzaken (je kunt ze sorteren op CPU gebruik). Warme computer betekent meestal hoog CPU gebruik.

Bijdrager
    Niels

Even langs de reseller en je fans laten nakijken

Bijdrager
    Rickje

Beste Zohra,

Ik heb dezelfde laptop als jij en als ik een video aanzet vanaf die website dan is min CPU op minder dan 25%.

Speel jij 1 film per keer af? Want 1 film afspelen is hier in ieder geval geen probleem. Wanneer je meerdere films opent (of alvast laat laden), kan die meer belast worden en gaan de fans harder draaien.
    Heb jij tegelijk je latop aan de oplader? De oplader zorgt ervoor dat de computer al een stuk warmer wordt waardoor hij ook eerder zal gaan loeien.

En anders even langs de winkel, misschien zit er iets anders mis dat zij wel constateren, maar jij niet door een gebrek aan kennis. Jij bent immers niet Apple Expert.;)

Bijdrager
    Rickje

Trouwens, ben jij een Zohra die recentelijk op de ub pagina uithof reageerde? Of gewoon naamgenootj..:o

Bijdrager
    Rooz

Bedankt voor de reacties!

Zelf had ik inderdaad al opgemerkt dat het beter is om mijn laptop niet aan de lader te hebben als ik een filmpje aan het kijken ben, omdat de laptop dan extra warm wordt en nóg meer geluid maakt.
    Ik speel altijd maar een film per keer af, maar toch heb ik dit probleem. Misschien komt het doordat ik meestal best lang mijn laptop aan heb staan..?

Bijdrager
    fonten

Mijn laptop gaat bijna nooit uit en mijne hoor je ook nooit tenzei ik aan het gamen ben. Dus dat zal het probleem niet zijn

Bijdrager
    Rickje

Het lang aanstaan van je laptop is niet echt relevant in deze, want dat zou niks uit moeten maken.

Ik zie ff langs de winkel ermee gaan.

Bijdrager
    Jeeanine

Hallo Zohra,
    Dit probleem heb ik ook, en kijk op precies dezelfde site wel eens een serie.
    Bij mij valt mijn macbook air ook steeds vaker uit, en heb hem in augustus 2012 gekocht.
    Heb verder nooit problemen, het begint wel vervelend te worden.
    Laatst viel m’n macbook uit en wou hij niet meer aan, ook brandde het lampje van mijn oplader niet meer.
    En de volgende dag deed hij het ineens weer.
    Is het bij jou al opgelost?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.