7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    gipsman

macbook air naar beamer geen geluid

Hallo allemaal zo kort na de jaarwisseling!
    Mijn vrouw maakt op school een presentatie via haar macbook air (2012/el capitan) en een daar aanwezige casio beamer. De beamer (projector) wordt (draadloos) gevonden door de macbook en haar desktop verschijnt op het screen dat door de beamer aangestuurd wordt. Maar… het geluid van filmpjes en videos komt niet mee uit de macbook. Niet uit iTunes, safari, youtube, mail, vlc, whatever. De optie externe beeldschermen is verdwenen wanneer ze inlogt op school, ook in de menubalk, hoewel dit is aangevinkt in settings. Thuis verschijnt als extern beeldscherm natuurlijk gewoon de airplay optie, omdat er een airport netwerk actief is en een apple tv.
    Kortom: beeld is OK, hoe geluid activeren?

Bijdrager
    tarun

Kan ze bij Systeemvoorkeuren > Geluid bij de tab [Uitvoer] kiezen voor de beamer?

Bijdrager
    Spinozo

Wat gebeurt er als je de Option knop ingedrukt houdt terwijl je op het volume icoontje klikt rechtsboven? Meestal zie je dan in een oogopslag wat er gebeurt met het geluid
    Je zou ook eens kunnen kijken bij Instellingen>Geluid en dan goed kijken naar de uitvoer die waarschijnlijk op de Beamer staat. Ze zou ook het geluid op de beamer kunnen aanzetten.

Zonder AirPlay apparaten in het netwerk geen AirPlay icoontje. Wellicht is dat wat er gebeurt met het externe beeldscherm. Succes!

Bijdrager
    gipsman

@tarun
    Dat zal zal ik morgen even checken op haar school, want daar is vanmorgen niet naar gekeken. Dank om het melden.

Moderator
    Night

Het is wel zaak ook het type beamer (of wireless transmitter) door te geven, zodat naar compatibiliteit kan worden gekeken.
    Ondersteunt de beamer zelf audio?

Bijdrager
    gipsman

Een andere leraar met ook een macbook heeft de casio beamer wel aan de praat gekregen via externe apps, maar ik weet nog niet welke dat zijn. Morgen meer, ook over die casio.

Bijdrager
    gipsman

Met de app ‘Network Connection’ wordt ingelogd op de casio via een 4-cijferige code. Nadat dit is gebeurd verschijnt de desktop van de macbook op het screen. Tot daar alles OK. De app ‘Sunflowerbed’ moet dan voor geluid zorgen want dit komt niet mee met Network Connection. Dit lukt niet. Deze app heeft een paar instellingen (2Ch, 64Ch) maar die doen niets. Je kan de app kiezen als geluidsuitvoer, bij de mac-instellingen,maar het haalt niets uit. Vreemd is ook dat in instellingen van de mac de keuze voor een extern beeldscherm, op school verdwenen is.
    Ik mag en kan niets veranderen aan de Casio-instellingen, alhoewel ik zie dat daar instellingen zijn om via een kabeltje (usb, hdmi,…) aan te sluiten. Einde verhaal dus.
    Het casio modelnr. heb ik niet kunnen achterhalen, hij hangt hoog tegen het plafond en wordt aangestuurd met een remote.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.