14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    SMac

Macbook Air (mid 2013) met juiste monitor (HP 27q)

Hoi,

Ik werk al jaren met mijn laptop met een iMac als beeldscherm via een Thunderbolt kabel. Helemaal prima, maar nu wil ik de iMac als computer gebruiken dus ben ik op zoek naar een monitor.

De resolutie van de Macbook is 1440×900. De resolutie van de iMac 2560×1440. Ik vind het nu qua bureaubladruimte precies goed werken, dus ben ik op zoek gegaan naar een monitor met dezelfde resolutie als de iMac. Klopt deze gedachte (dat mijn beeld dan hetzelfde blijft of kan de Macbook Air gekoppeld aan een iMac een hogere resolutie genereren dan aan een monitor (wat me vreemd lijkt))?

Voorts heeft de HP 27q (zit ik niet aan vast, maar ik vind het een mooie monitor met de wellicht juiste resolutie) geen thunderbolt port… wel een display port en HDMI poort. Dan moet ik een verkoopkabel hebben van thunderbolt naar een van die twee (welke?).

Hoor graag jullie gedachten hierover!

Bijdrager
    TheBigZ

Maximum resolutie die de MBA aankan is 2560×1600. Dus met 2560×1440 zit je optimaal. Zoek een monitor met DisplayPort ingang. Dat hebben ze bijna allemaal overigens.

Although Apple only reports that this model can support a single external display up to 2560×1600, Intel reports that this model can simultaneously support two external displays up to 2560×1600 “daisy chained” via Thunderbolt.

Bijdrager
    TheBigZ

De HP 27q heeft een TN paneel (zie onder). Ik zou een scherm met een IPS paneel kiezen. Bijvoorbeeld zoiets. (review)

Een overzicht van andere opties: KLIK

EDIT: Volgens prad.de zit er toch een IPS paneel in.

https://www.prad.de/technische-daten/monitor-datenblatt/hp-pavilion-27q/

Bijdrager
    TheBigZ

SMac op 13 september 2019 om 16:38

Voorts heeft de HP 27q geen thunderbolt port… wel een display port en HDMI poort. Dan moet ik een verkoopkabel hebben van thunderbolt naar een van die twee (welke?).