3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    merijn_101

macbook AIR, met te weinig geheugen

Ola,

Ik heb van mijn werk een macbook AIR gekregen, met bijster weinig intern geheugen. Niet erg, een gegeven paard moet je niet in de bek kijken. Ik heb nu aardig wat geld over om te investeren in een goede setup voor thuis. Wat wil ik?

Ik zou graag een server willen, waarbij ik al mijn zware bestanden (muziek, foto’s, films etc) thuis op een externe harde schijf kan zetten. Deze schijf wil ik aan mijn TV sluiten, zodat ik met de laptop op schoot, alles op mijn TV en speakers af kan laten spelen, bestuurd vanaf mijn laptop. Ook zou het fijn zijn, dat als ik op mijn werk zit, ik wel mijn muziek van thuis af kan spelen.

Ik zie op de website van Apple een AIRport Time Capsule staan, maar volgens mij is dit niet voldoende voor wat ik wil. Ik vrees dat voor wat ik wil, ik ook nog een Macmini nodig heb, om alles te kunnen later draaien. 999,- euro extra dus.

Mijn vraag, met bovengestelde setup, hebben jullie tips om dit zo soepel lopend, zo budget redelijk, voor elkaar te krijgen?!

Benieuwd naar jullie reactie, alvast bedankt!

Bijdrager
    BoniMacX

Je titel van je ‘opstel’ dekt de inhoud wel niet hé.:-)
    Je wil een netwerk media player / schijf als thuis servertje.

waarom grijp je ineens naar de mini van 999€? Omdat er ‘Server’ bijstaat?
    Met de instapper van 649€ gaat het ook.
    Een NAS is ook een alternatief voor wat jij wilt.

Bijdrager
    Baron Van Dedem

Voor al je bestanden kun je gewoon een Simpele USB harde schijf gebruiken. Een Apple Tv gebruiken om je films op je Tv te krijgen en Muziek naar je speakers te streamen. (zie: AirPlay) Om muziek af te spelen op je werk en thuis, raad ik je aan Spotify te nemen. Spotify is simpel, goed geprijsd en je hoeft je niet meer druk te maken om je bestanden.

Mocht je over een Tv, Blu-ray speller of een ander apparaat met DNLA beschikken, kijk dan eens naar een NAS.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.