7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Eliner

MacBook Air kapot?

Ik heb vanmiddag een nieuwe Mac versie op mijn MacBook Air uit 2014 gezet (Mojave). Daarna Origin en de Sims 3 gedownload. Vanavond eventjes gespeeld, maar toen viel die uit.. en nu..

– Ik zie een verbodteken in het beeldscherm staan
    – Ik houd cmd + r ingedrukt
    – Apple teken komt in beeld
    – 4 opties:
    1. Zet terug van time machine-reservekopie
    2. Installeer macos opnieuw
    3. Zoek hulpinformatie online
    4. Schijfhulpprogramma
    – 1 en 2 geprobeerd; om de schijf te ontgrendelen moet ik een wachtwoord invoeren, maar de balk waar het wachtwoord moet worden ingevoerd, kan niet worden aangeklikt, dus dood spoor.
    – 4 geprobeerd; er was niks te vinden aan de schijf.

Wie o wie weet wat ik nog meer kan proberen? Ik zit met een aantal studieverslagen in mijn maag. 2 maanden te vroeg kapot gegaan, dan zou het echt mogen, maar nu komt het me niet goed uit en ik wil niet €50 kwijt zijn voor die laptop ivm reparatie.

Bijdrager
    GoeieDag

Je hebt wel geprobeerd ww in te typen, en daarna ‘enter’?

Bijdrager
    Eliner

<p class=”cite”>GoeieDag op 8 juli 2019 om 23:37</p>
    Je hebt wel geprobeerd ww in te typen, en daarna ‘enter’?

Uiteraard.

Bijdrager
    Jeddes

Overigens is het zo dat als schijfhulpprogramma niets vind dat mis is met je schijf, het niet betekent dat er niets mis is met je schijf….(ssd)…

Bijdrager
    pannekoek

Als je een USB disk hebt rondslingeren, dan kun je MacOS op die externe disk installeren en doortypen. Vere van ideaal, maar 2 maanden is misschien wel te overzien op die houtje-touwtje manier.

Moderator
    Night

Gebruik je File Vault op je MBA?

Bijdrager
    Eliner

<p class=”cite”>pannekoek op 9 juli 2019 om 12:10</p>
    Als je een USB disk hebt rondslingeren, dan kun je MacOS op die externe disk installeren en doortypen. Vere van ideaal, maar 2 maanden is misschien wel te overzien op die houtje-touwtje manier.

Hmm zal hulp vragen bij de dichtstbijzijnde pc winkel.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.