7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    piotke

Macbook air – installatie doet niets ?

HoiHoi,

Ik heb een macbook air, heb een Plextor drive via een USB convertor aangesloten. Deze werkt want in OSX kan ik hem aanspreken, hij kan er ook van booten, ik kies om op te starten van de DVD en dat “zandlopertje” blijft maar draaien. in het begin zie ik wel activiteit op op de drive, maar daarna niets meer. Hij is wel een 5 tal minuten volop bezig, maar er komt geen beweging in.

Als ik wil installeren van de macbook zelf, dan vraag hij om te rebooten, maar dezelfde symptomen blijven.
    Ik gebruik de originele cd’s, die volledig krasloos zijn. (1e keer dat ik ze gebruik).

Iemand suggesties ?

Bijdrager
    Moriarty

Werkt Remote Disc wel via een andere computer binnen je netwerk?

Bijdrager
    piotke

Ik gebruik geen remote disk; ik heb een gewone drive, via een USB convertor en kabel op de Air aangesloten.

Bijdrager
    michi_rishi

Remote disk lijkt me inderdaad het handigste. Misschien is jouw drive niet compatible?

Jammer dat je niet in de buurt woont, anders kon je mijn ext. superdrive wel evel lenen.

Bijdrager
    piotke

OK, vindt het raar, want ik heb toegang tot de DVD drive eens in opgestart ben, of hij boot zelfs van de disk.
    Nuja, straks eens proberen met remote disk.

Bijdrager
    Zeekomkommer

Al wat langer dan 5 min gewacht? Dat booten van cd over USB kan erg lang duren.

Bijdrager
    piotke

Heb zelfs 3 kwartier gewacht.

Het probleem was de DVD drive. Ik heb die erna nogmaals getracht te gebruiken in OSX om een DVD af te spelen, en hij was steeds bezig “skipping content”. Met meerdere nieuwe schijfjes.

Andere DVD drive en het was in orde.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.