9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    gandalf

Macbook Air hdd upgrade mogelijk?

Hallo allemaal,

Is het mogelijk de HDD van de Macbook Air te vervangen door een groter model?

Officieel dacht ik niet, maar de vraag is of je het alsnog kan? Ik neem aan dat als een Apple reseller hem kan vervangen als deze stuk is, je zelf dit ook zou moeten kunnen.

De vraag is of er grotere HDD Modellen bestaan. Weet iemand wat voor model er in moet?

Het zijn maar vragen. Als het niet kan; geen probleem!

Bijdrager
    Nikita

In principe wel: je moet alleen de onderkant eraf halen, maar dat schijnt niet zo’n punt te zijn. De hardeschijf die er in zit is een 1,8″ model (zelfde als er in de iPod Classic zit). Dus een standaard laptopschijf past er niet in (die zijn 2,5″).

Bijdrager
    Pieterr

In de nieuwe Air zit een 120GB harde schijf. Zo een zal ook wel in de oude Air passen. (Ik neem aan dat de binnenkant van de Air niet grondig gewijzigd is.)

Maar waarom gebruik je geen netwerk schijf voor extra opslag? Of desnoods zo’n geinige passport?

Zoals Sun al jaren geleden zei: “The network is the computer”.;-)

Zie ook: http://www.ifixit.com/Guide/First-Look/Mac/MacBook-Air

Bijdrager
    demandiebakt

off topic : leuk die link naar de WD site met passport schijven, alle voorbeelden in de flash animatie gebruiken een apple:)

on topic : werkt prima een schijf vervangen in de air, heb het zelf al een keer gedaan en dat ging vlekkeloos, zelfs zonder handleiding.

Bijdrager
    Pieterr
    ”demandiebakt”

on topic : werkt prima een schijf vervangen in de air, heb het zelf al een keer gedaan en dat ging vlekkeloos, zelfs zonder handleiding.

@demandiebakt
    : [offtopic] Begrijp ik hieruit dat je je initiele reserve mbt de Air hebt overwonnen?;-) [/offtopic]

Bijdrager
    gandalf

Iemand enige idee dan welke schijven erin kunnen? Ik kan niet veel 1.8 inch schijven vinden.

Ook ben ik benieuwd of ergens handleidingen te vinden zijn.

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    gandalf
    ”Pieterr”

(Kuch) Reeds gepost:

http://www.ifixit.com/Guide/First-Look/Mac/MacBook-Air
    120GB 1.8″

KUCH KUCH :mrgreen:

Bedankt! 8)

Bijdrager
    demandiebakt

@ pieterr : collega van me had een MBA en die ging ergens midden op de Indische oceaan kapot, althans de harde schijf ging naar de eeuwige jachtvelden. toen hebben we in AustraliĆ« een SSD gekocht en die er in gestopt, daarna via mijn dvd speler (in m’n macbookje) weer leopard er op geknetterd en hij is nu weer helemaal gelukkig.. ik had al wat ervaring met het openschroeven van apple hardware, en zeker van laptops, maar het was wel even zweten met al die deining voor het eerst zonder handleiding een MBA uit elkaar schroeven.:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.