8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    dnnsdmldr1

Macbook air goed genoeg?

Hallo allemaal,

Even een vraagje..

Is een macbook air van 13 inch met 2 gb ram en 128 gb geheugen goed genoeg om via parallels desktop 6 (windows XP)
    een tekenprogramma te laten draaien van ongeveer 500 mb (Bentley microstation v8i, miss iemand bekent..)

Verder zouden er niet echt zware programma’s of héél veel bestanden op de MB air komen..

Alvast bedankt!!

(hopelijk is dit het juiste forum hiervoor:) )

Bijdrager
    florisappelaar

eitje:) zou wel misschien kiezen voor 4gb optie voor de toekomst

Bijdrager
    dnnsdmldr1

@florisappelaar: Daar heb je gelijk in. Kan je dit ook direct kopen bij een apple premium reseller,
    of wordt het bestellen en wachten?

Bijdrager
    CedricH

Dat zal inderdaad wel lukken maar 4 gb RAM is wel een aanrader voor de toekomst. Vooral ook bij virtualisatie zal het een heel stuk sneller lopen.

Ik denk niet dat ze bij een MacBook Air gewoon RAM latjes kunnen “bijklikken” zoals bij de gewone Macs. Best eens vragen bij je Apple-boer.

Inactief
    Anoniem

Bij de huidige Air kan je indd niet RAM bijzetten later omdat het allemaal gesoldeerd zit.
    De MacBook Air heeft geen enkel user replaceable part

Bijdrager
    Yost

Ik heb geen ervaring met Parallels. Wel met VM Ware. Als ik die start, wordt de 4GB van mijn 15 inch MacBookPro volgeblazen en gaat ie ogenblikkellijk een swap file gebruiken. Dus ik zou direct voor 4 GB gaan.

Verder vond ik het hele VM Ware gebruik op mijn MPB met Intel i5 processor nogal tegenvallen. Niet eens Windows zelf, maar alle andere open programma”s worden er duidelijk langzamer van. En VM Ware opstarten en weer afsluiten als je het niet nodig hebt, doe je ook niet voor je lol.

Aangezien een Air nog de vorige generatie Intel processoren heeft (Core2Duo, toch?), wil ik je aanraden om datgene wat je wilt eerst in een winkel uit te proberen, voor aanschaf. Of om te overwegen of je met Boot Camp Windows “native” gaat draaien. Dat zorgt er voor dat zowel OSX als Windows lekker snel zijn. Je kunt ze dan alleen niet tegelijkertijd gebruiken…

Bijdrager
    CedricH

Wat je zegt over VMWare is waar maar ligt ook voor een stuk aan VMWare. Ik heb hier een iMac 21,5″ (3,06gHz Core 2 Duo en 4GB RAM) met Windows XP onder VMWare Fusion. Mijn vader op zijn Mac Mini (2,4gHz Core 2 Duo en 4GB RAM) draait ook Windows XP onder Virtual Box en dat loopt een stuk sneller dus het hangt ook voor een deel af van welk virtualisatieprogramma je gebruikt. Volgens wat ik gehoord heb is VMWare een van de tragere programma’s en loopt Parallels een stuk sneller.

Ik zou inderdaad zoals Yost zegt eens proberen in de winkel hoe vlot dat gaat. Bootcamp zal een stuk makkelijker zijn en het grootste nadeel ervan, namelijk de tijd die je doet om telkens opnieuw op te starten) zal door de SSD in de Air ook voor een groot stuk weggewerkt zijn.

Bijdrager
    dnnsdmldr1

Bedankt allemaal voor de reacties.

Ik hoorde idd ook dat parallels sneller werkt dan VMWare..

Ga nog even denken wat ik ga doen, heb nog een windows pc staan, dus miss blijf ik daarop microstation gebruiken, zo blijft de Air windows-vrij:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.