6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Rooz

Macbook air gaat telkens in sluimerstand (?)

Hallo iedereen,

Sinds een paar dagen heb ik een kleine probleem met mijn laptop, namelijk dat het scherm ineens zwart wordt totdat ik een willekeurig knopje indruk, want dan springt het scherm weer aan en kan ik mij weer inloggen. Dit probleem heeft zich een paar keer voorgedaan (4 keer ongeveer) en ik vraag mij af of jullie een idee hebben waar dit aan ligt? Ik heb mijn laptop al anderhalve jaar en nog nooit problemen mee gehad eigenlijk..

Bijdrager
    TKroon

Kijk eens bij Systeemvoorkeuren en dan Energiestand naar de instellingen bij lichtnet en op de accu.

Bijdrager
    Rooz

Dankjewel voor je reactie Thomas! Ik heb zojuist naar de instellingen gekeken en zowel voor de batterij als
    lichtnet staat de sluimerstand op 15 minuten, dus na 15 minuten inactief te zijn dat die op sluimerstand overgaat. Echter speelt het probleem zich af terwijl ik juist nog actief aan het laptoppen ben..

Bijdrager
    GoeieDag

Een actieve hoek als sluimerhoek ingesteld?

Gebeurt dit alleen in jouw normale account? Log eens in in een andere account op je MBA (maak er een aan mocht je maar één account hebben), en kijk of zich daar hetzelfde voordoet.

Bijdrager
    Maikelw

Actieve schermhoeken, daar zat ik ook direct aan te denken, echter moet je dit eerst aanzetten in systeemvoorkeuren. Er is ook geen sneltoets voor dat je dat per ongeluk aan zet (net zoals voice-over), of wel?

In ieder geval; kan geen kwaad om de instelling even te checken denk:)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De toetscombinatie voor de sluimerstand is alt-cmd-eject. De kans is extreem klein dat je dit per ongeluk doet. Bovendien gaat dan de gehele Mac in de sluimer en niet alleen het scherm.

In ieder geval staat de optie om na de sluimer opnieuw te moeten inloggen kennelijk aan want staat dit uit dan hoef je niet steeds in te loggen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.