7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    overstapper

MacBook Air en ouderwets extern beeldscherm

Mijn ouderwetse MacBook (white) kan ik met een eenvoudig kabeltje aansluiten op een ouderwets extern beeldscherm. Apple Mini DVI to VGA Adapter

Kan dat bij de MacBook Air ook? Of kan je daar alleen moderne, platte beeldschermen op aansluiten?

Ik zie op foto’s van de Air namelijk niet meer zo’n uitgang met dat beeldschermsymbooltje, vandaar de vraag.

Bijdrager
    overstapper

Dat is fijn! Bedankt voor je antwoord.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ
    overstapper op 19 mei 2014

Of kan je daar alleen moderne, platte beeldschermen op aansluiten?

Alleen moderne, ‘platte’ schermen werken op de MacBook Air (en overigens ook op de oude witte MacBook). Een oud ‘dik’ scherm (ook wel een CRT scherm genaamd) gaat geen beeld opleveren, even dat je het weet.

Bijdrager
    nervus

Alleen moderne, ‘platte’ schermen werken op de MacBook Air (en overigens ook op de oude witte MacBook). Een oud ‘dik’ scherm (ook wel een CRT scherm genaamd) gaat geen beeld opleveren, even dat je het weet.

Lijkt me niet erg waarschijnlijk VGA werkt als de pin-out in orde is altijd op een VGA monitor: het maakt dan niet uit of er een CRT of een LCD-panel aanhangt.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dat zou je verwachtten ja, maar uit ervaring met meerdere witte MacBooks en een MacBook Pro uit 2009 kan ik je zeggen dat CRT schermen (van verschillende merken, en ook geen schermen met vreemde resoluties/refresh rates) slechts een zwart beeld produceren. Gek genoeg werken diezelfde schermen met een goede oude iBook wel.

Maar ach ja, wie heeft er nou nog CRT schermen in gebruik?:lol:

Bijdrager
    TheBigZ

Zie http://www.apple.com/nl/macbook-air/specs.html

Digitale video-uitvoer via Thunderbolt

Native Mini DisplayPort-uitvoer
    DVI-uitvoer via de Mini DisplayPort-naar-DVI-adapter (afzonderlijk verkrijgbaar)
    VGA-uitvoer via de Mini DisplayPort-naar-VGA-adapter (afzonderlijk verkrijgbaar)
    Dual-link DVI-uitvoer via de Mini DisplayPort-naar-dual-link-DVI-adapter (afzonderlijk verkrijgbaar)
    HDMI-audio- en -video-uitvoer via Mini DisplayPort-naar-HDMI-adapter van andere fabrikant (afzonderlijk verkrijgbaar)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.