17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    erikgroentje

MacBook Air en Macbook Pro (Appels en Peren vergelijken)

Hey allemaal,

Misschien lijkt het op een vraag waarvan het antwoord redelijk voor de hand liggend is. Maar ik wil graag weten wat nou echt het grote verschil is tussen MacBook Pro 2,4-GHz dual-core Intel Core i5 en een MacBook Air 1,6-GHz dual-core Intel Core i5-
    processor 2 GB geheugen?

Het verschil is op de eerste hand duidelijk de processor maar de MacBook Air heeft natuurlijk flash geheugen wat duidelijk sneller is dan de opslag die in de MacBook Pro aanwezig is. Het blijft naar mijn mening appels en peren vergelijken maar is het grote verschil niet de opslag capaciteit en liggen de prestaties verder niet heel dicht bij elkaar?

Laat mij even weten hoe jullie hier over denken!

Bijdrager
    lekiam97

De MBP is sneller en heeft meer opslagcapaciteit. Ook heeft de MBP ( nu ten minste nog) een cd drive. De Pro is later ook nog uit te breiden, iets wat bij de Air niet kan.

De Air is dunner en lichter, heeft een hogere resolutie, en heeft een SSD.
    Hierdoor starten apps en de mac zelf een stuk sneller op.

En het design verschilt natuurlijk.

Dat was het wel zo’n beetje.

Bijdrager
    1984

Er zijn zat verschillen , kijk naar de poorten, het geheugen van de Air waar je aan vast zit. en meer

Bijdrager
    vIncent538

maar wat voor SSD zit er in een macbook air? ssd schijf van 128? want als je die in de pro zet wordt de macbook pro toch even snel dan de air met opstarten etc???

Bijdrager
    Maverick9898

Maar ja bij een Pro ben je wel ineens veel meer geld kwijt.

Moderator
    unSOUND
    vIncent538 op 15 mei 2012

maar wat voor SSD zit er in een macbook air? ssd schijf van 128? want als je die in de pro zet wordt de macbook pro toch even snel dan de air met opstarten etc???

In een Air zit een losse, langwerpige printplaat, die past niet in een MacBook Pro.

Bijdrager
    Apple-TechKid

de macbook air is meer voor de consumers die bijv. internet mail gebruiken ook daarom is de mac zo licht en klein

de macbook pro is meer voor de pro-consumers voor het gebruik van bijv. photoshop en final cut pro
    maar de 13 inch is echt tussen de bedrijven door deze is klein en de prijs is het zelfde als de krachtigste macbook air

Bijdrager
    HankHowie

ik denk dat de pro beter werk maar de air is kleiner en dus confortabeler

Moderator
    unSOUND

Waarom is kleiner comfortabeler ? Comfort betekend immers “prettig”… Ik vond de 17 inch modellen juist altijd prettiger werken, niet alleen vanwege het grotere beeld en het hebben van meer aansluitingen, maar ook omdat ze niet zomaar weg glijden door hun extra gewicht.

Bijdrager
    HankHowie

klein kun je makkelijker menemen slimpie

Moderator
    unSOUND

Of je nu een 11, 13 of 17 inch notebook in je tas duwt, het is dezelfde handeling, en dus even makkelijk. Of je door je rug gaat van die 500 gram extra, hangt er van af of je een beetje spierballen hebt…

Bijdrager
    Emielgroendijk

@unSOUND

Is het nou elke keer nodig dat er zo wordt gereageerd als iemand niet 100% accuraat is in zijn woordkeuze.

Moderator
    unSOUND

Het ging mij niet om de woordkeuze. Het ging mij er om dat iets wat kleiner is automatisch wordt bestempeld als makkelijker, terwijl dat vaak meer een automatisme is om te zeggen, dan dat het echt ergens op gebaseerd is. Die paar ons verschil tussen een 13 inch Pro of Air zal immers echt niet het verschil maken tussen wel of niet makkelijk te dragen… Die poorten en snelheid die de Air mist is iets wat je daarentegen wel merkt, en ook niet zomaar opvangt.

Bijdrager
    Soulshaker

Nog een verschil , het geluid dat uit de air komt
    Het klinkt nogal blikkerig vind ik

Dat had mijn 15″ nooit gehad

Bijdrager
    Maverick9898

Het geluid dat uit de Air komt? De eerste generatie Air bliezen nogal, maar de nieuwe helemaal niet meer. Of bedoel je wat anders? Want mijne maakt geen geluid, behalve als ik tik op m’n toetsenbord of iets afspeel:p.

Bijdrager
    AppleStef

Volgens mij bedoelt hij het geluid dat uit de speakers komt.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Bij mijn 15″ MBP is het stereo, en prachtig geluid voor een laptop!:)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.