5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MacSjon

MacBook Air Displaypoort geluid?

Dit staat op de site van Apple bij de nieuwe MacBook Air
    HDMI output using a third-party Mini DisplayPort to HDMI adapter (sold separately)

Wat er weer mist is of de Displaypoort nu wel of niet geluid ondersteund.

Ik had begrepen dat de laatste generatie Mac Mini deze ondersteuning wel heeft maar dat het vervolgens mij de MacBooks weer geschrapt is. Weet iemand toevallig of de nieuwe MacBook Air een Displaypoort heeft met of zonder digitaal geluid? Bij voorkeur of iemand dit al getest heeft…

Bijdrager
    Robin Peek

Niet zo zeer antwoord op je vraag maar misschien wel interessant voor je: Er bestaan third-party (Dr. Bott) Mini DisplayPort naar HDMI adapters met audio, die dan over USB gaat.

Bijdrager
    MacSjon
    Robin op 04 november 2010

Niet zo zeer antwoord op je vraag maar misschien wel interessant voor je: Er bestaan third-party (Dr. Bott) Mini DisplayPort naar HDMI adapters met audio, die dan over USB gaat.

Tnx voor je input maar daar kan ik idd vrij weinig mee als antwoor op mijn vraag. Heb nu zelf een M-audio Transit (USB => Optical Digital audio) en dat werkt echt prima op de huidige generatie MacBook Air.

Heb net op Wikipedia gelezen dat de nieuwe MacBooks (Pro) ook geluid ondersteunen via de Minidisplaypoort. Er staat dan weer niets over de Air maar ja die is er ook nog niet zo lang. Even afwachten dus

Bijdrager
    Pieterr

Alle recente Macs hebben deze feature, dus je mag aannemen dat de nieuwe MBA geen uitzondering is.

http://support.apple.com/kb/HT4241?viewlocale=nl_NL

iMac (eind 2009), MacBook Pro (medio 2010), MacBook (medio 2010) en Mac mini (medio 2010) leveren multikanaalsaudio (tot wel 8 kanalen) en videosignalen via Mini DisplayPort. Voor de aansluiting van uw televisie of andere HDMI-apparaten op uw Mac gebruikt u selecte Mini DisplayPort-naar-HDMI-adapters van andere leverancies die voldoen aan de VESA v1.1a DisplayPort Interoperability Guidelines.

Bijdrager
    Pieterr

Zie ook http://discussions.info.apple.com/thread.jspa?threadID=2622449

All current models of the MacBook Air support audio out on the mini display port. I use the Moshi Connect HDMI adapter that I bought from the Apple Store. Sound and video work great.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.