23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    mikkie125

Macbook air blijft in sluimerstand

Ik heb een Macbook Air 13″ uit 2011. Al een tijdje heb ik het probleem dat hij niet meer uit zijn sluimerstand komt na het openklappen van de laptop. Dit probleem heb ik alleen als ik de laptop een langere tijd dicht heb gehad. Als ik hem dicht doe en 2 minuten later weer open dan werkt hij gewoon. Als ik heb na een lange tijd open doe wordt het scherm ligt zwart en gebeurd er vervolgens niets. Ik moet hem uitzetten en weer opnieuw aanzetten. Kan iemand mij met dit probleem helpen?

Bijdrager
    Hansi2124

Als je op de spatiebalk klikt, gebeurt er dan ook niets?

Bijdrager
    iPodzz

Dat is al de 3e keer dat ik zo’n vraag tegen kom vandaag (of gister erbij).
    Heb je misschien een Windows partitie (in Bootcamp), want daar hadden de andere 2 ook mee te maken.

Bijdrager
    mikkie125

Nee, als ik op de spatiebalk klikt gebeurt er niets. Helderheid omhoog zetten heeft ook geen zin.

Ipodzz wat bedoel je precies. Of ik windows heb draaien op mijn mac?

Bijdrager
    Maverick9898

Gaat hij ook echt helemaal uit of komt ie uit een diepe slaap?

Bijdrager

Heb je Mountain Lion? Ik ondervind namelijk de zelfde problemen op mijn rMBP. Meestal helpt de spatiebalk dan.
    Ook zie ik vaak de kleur van het beeldscherm eerst nog blauw worden, alsof hij denkt dat hij is aangesloten aan een extern scherm.

Bijdrager
    Riny Maas

Bij mijn MBP heb ik dit ook wel eens gehad.
    Als de spatiebalk niet hielp dan ging het altijd wel goed door het scherm weer dicht te klappen en na enkele seconden opnieuw te openen. Altijd gedacht dat het een storing in de scharnierschakelaar was.

Bijdrager
    mikkie125

Nee helaas ook dit werkt allemaal niet. als ik hem openklap na 1,5 uur wordt het scherm donkerblauw en gebeurt en verder niks. Het apple logo op de achterkant van de laptop brand wel gewoon

Bijdrager
    Riny Maas

Dan moet je verder gaan zoeken wat er aan de hand is.
    Kun je de apple overnemen met een andere Mac in hetzelfde netwerk met b.v. ARD (Apple Remote Desktop) of schermdeling.
    Je kunt in dat geval in ieder geval gaan zoeken naar wat er mis kan zijn op de machine of dat er daadwerkelijk sprake is van een “vastloper”.

Bijdrager
    Ruber

ik heb sinds enige tijd t zelfde probleem …
    daarbij wordt de MacBook in gesloten stand erg warm

ook hier: ik moet hem door ingedrukt houden van de startknop geforceerd uitdoen
    en dan herstarten om de MacBook weer te kunnen gebruiken

dan gaat het een tijdje goed,
    maar t euvel herhaalt zich bijna dagelijks!

Bijdrager
    Ruber

k heb geen Windows via Bootcamp oid
    ik draai ‘gewoon’ 10.8.2 …

Bijdrager
    rosbaas

Hier exact het zelfde probleem: na lang dubben harde schijf helemaal opnieuw opgebouwd.
    Dus leeg maken, nieuwe versie van lion erop, daarna mountian lion en alle updates.
    Jonge jonge, je blijft bezig, maar alles voor het goede doel!
    Nou, dat hielp dus niet.
    De 13′ MBA (augustus 2011) blijft nog steeds hangen als je de klep open doet.
    Wel bijzonder: rechtsboven is de tijd te zien waarop de klep dicht ging en de batterijstatus van dat moment.
    Op deze machine draait geen windows, bootcamp etc.

Bijdrager
    jerf

Ik heb ook sinds gisteren hetzelfde probleem. ‘ s Morgens wilde de MBA niet meer wakker worden. Onderkant was warm. Pas na uitzetten door ingedrukt houden powertoets en weer aanzetten doet ie het weer. Vandaag weer hetzelfde: na langere tijd sluimeren wordt ie niet meer wakker. Geen Windows er op, nieuwste update mountain lion 10.8.2 draait.

Iemand al een oplossing gevonden?

Bijdrager
    jerf

Lijkt een bekend probleem te zijn voor MBA’s met ssd sinds mountain lion:

Mountain Lion can’t Wake Up from Slumber

Bijdrager
    jerf

Ook deze link gevonden: Resetting system management controller:
    http://support.apple.com/kb/HT3964

ik heb ’t nog niet uitgeprobeerd…

Bijdrager
    jerf

Gisteren een SMC reset gedaan. Vannacht de mba zonder powerkabel laten slapen en vanochtend werd ie gewoon weer wakker zoals het moet.:)
    Even afwachten of dit zo blijft maar voorlopig lijkt het probleem opgelost….

Bijdrager
    hijblogt

Ik heb het zelfde probleem:(

Wat is een SMC reset?

Bijdrager
    jerf

Zie mijn post van 28 sept

Bijdrager
    Ruber

hier
    een SMC gedaan,
    maar ik ontdek vandaag dat er nog geen oplossing is …

Bijdrager
    hijblogt

Bij mij ook nog steeds niet:(

Bijdrager
    rosbaas

SMC reset gedaan.
    Diverse keren.
    Tot nu toe nog geen oplossing, want fout herhaalt zich steeds.
    Blijft wel sneu dat Apple hier niet meeleest of het probleem niet kan oplossen.
    Zorgen, zorgen, zorgen.

Bijdrager
    rvv

Ook ik ervaar het genoemde probleem met sluimerstand. Op mijn MacBook air. Tijdelijk de sluimerstand uitgeschakeld. Dit is natuurlijk niet de oplossing. Hoe doe ik SMC reset

Bijdrager
    hijblogt

Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Ik moet nu steeds men laptop uitzetten en opnieuw opstarten.:-(

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.