11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    awesomemac

MacBook Air blijft hangen na opstart

Kent iemand dit probleem?

De MacBook Air (2008) blijft hangen nadat deze is opgestart.

Het opstarten gaat gewoon goed, dan krijg ik een vraag in beeld te zien waarop ik niet kan reageren. Het welbekende balletje komt in beeld en daar houdt het mee op.

De enige optie blijft hard uitzetten, maar opnieuw opstarten kan, maar dan kom ik weer in hetzelfde terecht.

De MacBook Air is in bezit van mijn moeder, dus heb ik niet de welbekende shift of S knop opties kunnen proberen. Maar misschien dat iemand dit gelijk kent voordat ik deze opties ga proberen.

http://tinypic.com/r/295zq5w/6

Inactief
    Anoniem

En maakt het nog verschil als je bij dat scherm voor de optie “open” of “annuleer” kiest?
    of loop hij in beide gevallen daarna vast?

Bijdrager
    awesomemac

Zal later nog wat posten qua foto. Nu heb ik een licht grijs scherm met een donker grijs vlak.

Dus kan nu helemaal niets meer.

Foto doe ik later vandaag ff hier.

Bijdrager
    Rickje

Wellicht is je harddisk/ssd defect.

Wat je in ieder geval kunt proberen is je Mac opstarten met de ALT/Option toets en dan je Herstel partitie kiezen. Je kunt dan je schijf formatteren/herstellen of je systeem opnieuw installeren. Moet je wel een backup hebben..;) En anders bij een Apple reseller langs gaan die je wellicht kunnen helpen(?).

Bijdrager
    awesomemac

Backup heb ik gelukkig.

Zo ziet het scherm eruit sinds vandaag. Opstarten en dit was het.

http://twitter.com/awesomemac/status/322754124229795840/photo/1

Morgen even proberen op te starten via Time Machine backup. Wie weet?

Bijdrager
    awesomemac

Er was inderdaad geen opstarten meer aan. Het Apple logo en het radartje bleven in beeld en een minuut of 10 verder nog steeds.

Waaraan het lag, geen idee, maar ik heb het opgelost door een nieuwe installatie.

MacBook opgestart via Time Machine backup.

Eerst de HD gecontroleerd op fouten, nou die waren er genoeg…

-Open Fout 5: ‘input/output…’
    -Ongeldige node structuur

Bevoegdheden herstellen ging ook niet, Schijfhulpprogramma adviseerde alles opnieuw erop te zetten.

Dus de HD leeg gegooid en met Time Machine alles netjes er weer op. Half uur later draaide de MacBook weer als vanouds.

Bijdrager
    Rickje

Download en draai nog even het (gratis) programma Smart Utility. Die checkt de staat van je hardeschijf. Formatteren lost mechanische defecten aan een schijf namelijk niet op. Just to be sure.

Mooi dat het wel weer goed lijkt te zijn!

Bijdrager
    awesomemac

Dank je voor de tip. Zal ik zeker doen.

Bijdrager
    jewege

Mijn MacBook Air liep vast midden in de presentatie van een power point. Niet mee te beginnen.
    Geprobeerd opnieuw op te starten. Lukte niet. Ik krijg een vraag om een draadloos toetsenbord te configureren, maar dat heb ik helemaal niet.
    Opgestart met alt/command toets in de hoop in de veilige modus te komen. Er gebeurt niets. Hetzelfde scherm komt na een tijdje naar boven.
    Het trackpaneel werkt ook niet. Cursus blijft linksboven in het scherm hangen.
    Weet iemand een oplossing?

Bijdrager
    SunKeeper

Welke MacBook Air is het precies? Hoe oud?

Bijdrager
    jewege

Het is een MacBook Air van 11 inch, 2 jaar oud ongeveer.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.