30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)
  • Q:
    Bijdrager
    Rholerio

MacBook Air bij Dixons kopen?

Beste Apple Fans,

Ik ben was van plan om op de Apple site een MacBook Air te kopen maar nu kwam ik op de dixons site tegen dat ze deze week 100 euro goedkoper waren. Is dit slim om het hier te kopen en hoe zit het met de garantie er staat 3jaar bij?

Mvg Jannes,

Bijdrager
    flrmarcel

Dixons garantie kent wel de nodige voorwaarden/haken/ogen, lees de kleine lettertjes op de site daarom goed.

Mediamarkt geeft deze week ook kortingen op alle Mac’s, alle Apple premium resellers bieden (ook alleen deze week) bij aankoop van een Mac een giftcard t.w.v. €100 euro aan. Deze kun je dan besteden aan accessoires/software enz.

Alle Nederlandse winkels zijn verplicht zich te houden aan het consumentenrecht, dit komt neer op dat je bij iedere winkel twee jaar garantie krijgt en dat er in het derde jaar ook nog veel te halen valt. De meeste consumenten zijn hier echter niet van op de hoogte.

Bestel je de Mac online dan geldt alleen de 1-jarige fabrieksgarantie omdat het hier niet om een te bezoeken winkel gaat.

Bijdrager
    Pietervanos

Zeker doen! Gewoon fatsoenlijke garantie (van 3 jaar) + 100 euro korting. Die voorwaarden haken en ogen zijn niet anders dan bij de standaard garantie…
    Dus zou geen enkele reden kunnen verzinnen waarom je het niet zou doen!

Bijdrager
    iKweethetbeter

Ik heb geen ervaring met Dixons, maar wel met MyCom, die ook 3 jaar garantie geeft, en met MediaMarkt/Saturn, die 2 jaar garantie geeft.

Ik zeg: doen! 3 jaar garantie is een fatsoenlijke garantie voor een premium product met een premium prijs. En 100 euro korting is veel voor een Mac.

Bijdrager
    @Mathijss95

Gaat iedereen korting geven? Media markt. Dixons. ICentre. Had toch even moeten wachten.

Hoe dan ook, mijn MBP-nR 2012 15″ komt ook bij Dixons vandaan. Ook de rede van de garantie. Zit volgens míj wel voldoende goed. Ookal zal een APR meer ervaring hebben met Apple. Nogmaals, ik heb hem daar ook gekocht.

Bijdrager
    1984

3 jaar garantie op alle Apple producten

Dixons geeft vanaf 1 mei 2012 maar liefst 3 jaar garantie op alle Apple producten: iMac’s, MacBooks, iPad’s, iPod’s en randapparatuur, m.u.v.(ingebouwde) accu’s/batterijen, stroomadapters en andere bijgeleverde accessoires.

1984 op 11 mei 2012
    Hansi2124 op 11 mei 2012

Bij Dixons nu 3 jaar garantie op Apple:

Waar koop je het best je Mac….

[size=2]AppleCare Protection Plan for MacBook Pro € 349,00[/size]

Bijdrager
    @Mathijss95

@1984,

Ik vind 249/349 nogal veel. Waarchijnlijk wel het beste maar we hebben nog consumenten garantie zoals eerder beschreven he.

Bijdrager
    iOchem

Maar hoe je het ook wend of keert, als je GEEN Apple care hebt en je één jaar garantie is voorbij zullen ze je niet zo helpen bij de Genius Bar als dat je nog binnen je 1-jaar zit. Als je dan aan komt zetten met; “ik heb 2 jaar garantie volgens ….. ” dan denk ik dat ze zeggen; prima we sturen hem voor je op, over 6 weken heb je hem weer. Kortom Apple care is absoluut een flinke investering maar mocht er wat gebeuren is het allemaal makkelijk en snel opgelost want niets is zo erg dan een product met gebreken en dan te horen krijgen dat je hem een aantal weken kwijt bent.

Bijdrager
    1984
    iOchem op 15 augustus 2012

Maar hoe je het ook wend of keert, als je GEEN Apple care hebt en je één jaar garantie is voorbij zullen ze je niet zo helpen bij de Genius Bar als dat je nog binnen je 1-jaar zit..

Consumentenbond: “Apple misleidt consumenten over garantie”

Bijdrager
    iOchem

Kijk, Apple is niet verplicht om een service als de Genius Bar aan te bieden en (wat mij verteld is in de Apple store en wat ik zelf ook denk) hier kun je dan ook 1 jaar gebruik van maken (bahalve als je apple car hebt 2/3 jaar) na dit jaar zul je niet meer de naar mijn mening ‘zeer goede’ genius bar service krijgen maar dat ze daarvoor in de plaats je product op te sturen, en dat is ook wat de meeste fabrikanten doen! Als je Apple Care koopt dan betaal je eigelijk voor een ‘makkelijkere’ garantie (genius bar enzo) dus geen gezeik als je problemen hebt. Dus ik vindt dat apple care wel degelijk een flinke meerwaarde heeft (vooral als je afhankelijk bent van je Apple product). Al neemt het niet weg dat het een flinke som geld is, €180 (iMac) vindt ik nog acceptabel maar €249-349(MacBook Pro 13″-15″ is wel erg veel. Dit is wat ik bedoelde:)

Bijdrager
    1984
    iOchem op 15 augustus 2012

Als je Apple Care koopt dan betaal je eigelijk voor een \’makkelijkere\’ garantie (genius bar enzo) dus geen gezeik als je problemen hebt.

Dus jij reis voor een probleempje even van Weert, (Limburg?) naar A’dam omdat daar een Genius Bar is, zou het niet makkelijker zijn als je overal fatsoenlijk geholpen word. Daarnaast zou je met een goed product (zoals Apple beweert) geen Genius nodig moeten hebben, maar gewoon een computer waar je geen problemen mee hebt.

Bijdrager
    iKweethetbeter

AppleCare is meer dan 3 jaar garantie, maar vor 99% van de kopers wordt AC gebruikt als garantie. En dat is heel duur, als je bedenkt dat MyCom en Dixons diezelfde garantie voor niks bieden!

En laten we wel wezen: de meeste vragen komen in het begin, en dan zijn fora zoals deze en die van MF heel behulpzaam!

AC is leuk, maar veel te duur.

Bijdrager
    iOchem

Nou als zich er een probleem voordoet vind ik een dagje A’dam toch een stuk fijner dan je product 6+ weken kwijt te zijn, maar ik wil alles ook gewoon goed geregeld hebben en daar wil ik dan best voor betalen. Als ik voor heel veel geld iets koop vind ik het niet fijn om het zo lang kwijt te zijn.
    Maar dit is mijn mening, ieder z’n eigen mening:)

Bijdrager
    Rholerio

Ik heb de MacBook bij Dixons gekocht heb er ook een verzekering bij genomen voor 12 euro per maand is dit slim of moet ik hem al stoppen?

Bijdrager
    1984

Ik weet niet of je al verzekeringen hebt lopen aangezien je leeftijd..? maar zowel ,kijk dan eens waarvoor je al verzekerd bent. en wat ze verder nog aanbieden en zinvol is om te verzekeren.

Bijdrager
    Rholerio

Mijn moeder heeft een kostbare verzekering ik weet niet of de MacBook Air hier onder valt?

Bijdrager
    1984

Ga even na de site en lees alles even goed door, Hmm ik zie dat ik daar (kostbaarheden verzekering) nog een camera heb verzekerd die ik verkocht heb……oeps, of…..

Bijdrager
    iKweethetbeter

@J.vdBogert: Je moet je alleen verzekeren tegen risico’s die je je niet kunt veroorloven, en de voordelen voor jou moeten duidelijk zijn.

Wat krijg je voor die 3 maal 144 euro?

@iOchem: Ik ben mijn MBA ooit 2 dagen kwijt geweest, MyCom kon het probleem zelf verhelpen, zonder dat het mij een cent heeft gekost. En zonder Apple Care.

Bijdrager
    Daantsjie
    iKweethetbeter op 15 augustus 2012

AppleCare is meer dan 3 jaar garantie, maar vor 99% van de kopers wordt AC gebruikt als garantie. En dat is heel duur, als je bedenkt dat MyCom en Dixons diezelfde garantie voor niks bieden!

En laten we wel wezen: de meeste vragen komen in het begin, en dan zijn fora zoals deze en die van MF heel behulpzaam!

AC is leuk, maar veel te duur.Is het wel zo dat het in de 2e of in de 3e jaar van de garantie alles vergoed wordt door Dixons? Niet dat je een gedeelte van de onderdelen/arbeidsuren moet betalen?

Bijdrager
    apple-man
    J.vdBogert op 15 augustus 2012

Beste Apple Fans,

Ik ben was van plan om op de Apple site een MacBook Air te kopen maar nu kwam ik op de dixons site tegen dat ze deze week 100 euro goedkoper waren. Is dit slim om het hier te kopen en hoe zit het met de garantie er staat 3jaar bij?

Mvg Jannes,

Een goede raad niet kopen bij die club. Zodra je er wat aan hebt zelfs onder de garantie word je gekloot waarje bij staat. Zo hebben ze mij opgelicht met mijn xbox 360. Ik heb die weliswaar gerepareerde teruggekregen Maar het bleek niet het zelfde model te zijn. Klaarblijkelijk is dit de normale gang van zaken bij dixons ik kreeg geen gelijk ik moest dit maar nemen zo. Ik koop in ieder geval nooit maar iets bij deze club.

Bijdrager
    Daantsjie

AC is leuk, maar veel te duur.Duur misschien voor jou, maar als mensen hun laptop hebben voor hun zaak en die veel reizen, is het voordelig.

Zie ook: http://www.onemorething.nl/community/topic/appelcare-naast-dixons-garantie

Moderator
    Strifer

Dat derde jaar bij Dixons stelt weinig voor als je de voorwaarden bekijkt. Lastig om je gram te halen ook. MM en BCC geven twee jaar garantie (beter dan de 1 jaar bij Apple) en volgens mij geeft de BCC je zelfs twee jaar garantie op de batterij/accu (doorgaans maar zes maanden). Maar dat moet je voor de zekerheid even navragen.

Bijdrager
    BenDover
    Strifer op 16 augustus 2012

Dat derde jaar bij Dixons stelt weinig voor als je de voorwaarden bekijkt. Lastig om je gram te halen ook. MM en BCC geven twee jaar garantie (beter dan de 1 jaar bij Apple) en volgens mij geeft de BCC je zelfs twee jaar garantie op de batterij/accu (doorgaans maar zes maanden). Maar dat moet je voor de zekerheid even navragen.

Er staat op de Dixons:

3 jaar garantie op alle Apple producten

Dixons geeft vanaf 1 mei 2012 maar liefst 3 jaar garantie op alle Apple producten: iMac’s, MacBooks, iPad’s, iPod’s en randapparatuur, m.u.v.(ingebouwde) accu’s/batterijen, stroomadapters en andere bijgeleverde accessoires.

Alleen bij niet Apple producten is het derde jaar beperkt tot 67% van de kosten, duidelijk toch?

Bijdrager
    BenDover
    flrmarcel op 15 augustus 2012

Bestel je de Mac online dan geldt alleen de 1-jarige fabrieksgarantie omdat het hier niet om een te bezoeken winkel gaat.

Apple geeft zelf ook gewoon 2 jaar garantie als je bij hun koopt, online of in de winkel in Amsterdam (particulier).
    Dat je online koopt in een niet te bezoeken winkel en daarom beperkt heb ik werkelijk nog nooit van gehoord.

Zakelijk heb je bij Apple 1 jaar garantie, daarom is AppleCare voor dat soort zaken handig.
    Tevens handig als je vaak in het buitenland bent. Het 2e jaar winkelgarantie moet je natuurlijk met de winkel regelen en niet bij Apple.

Bijdrager
    jobz

Apple geeft zelf ook gewoon 2 jaar garantie

nietes.

Apple garandeert dat dit Apple hardwareproduct en de Apple toebehoren die zich in de originele verpakking bevinden (het “Apple Product”) -bij normaal gebruik in overeenstemming met de door Apple verstrekte instructies- vrij is van materiaal- en fabricagefouten gedurende een periode van ÉÉN (1) JAAR na de datum van aankoop in de winkel door de koper (“Garantieperiode”). De door Apple verstrekte instructies omvatten maar zijn niet beperkt tot informatie die te vinden is in technische specificaties, gebruikershandleidingen en service mededelingen.

Moderator
    Strifer

@Ben

Ik zie nu inderdaad staan dat de bijdrage in de reparatiekosten niet geldt voor Apple… maar wat dan wel? Volledige vergoeding of de werkelijke kosten? Best onduidelijk en zouden we even moeten uitzoeken.

Vooral wat je na het tweede jaar moet doen is mijn inziens behoorlijk onmogelijk… meestal heb je namelijk probleemloos gebruik gemaakt van je product als je pas na meer dan twee jaar terugkomt.

Hoe toon je aan dat je op een normale manier gebruik heb gemaakt van het product?
    Klant maakt in het 1e en 2e jaar aannemelijk dat er normaal gebruik is gemaakt van het apparaat door:
    – Zijn klacht te omschrijven
    – Aan te geven dat het product normaal is gebruikt door te tonen
    – Informatie te verstrekken over het gebruik van het product.
    Na het 2e jaar komt daar nog bij:
    – Aan te tonen dat de afgeleverde zaak reeds ten tijde van de aflevering niet aan de overeenkomst beantwoordde.

van: http://www.dixons.nl/klantenservice/#garantie

Bijdrager
    BenDover

@Jobs
    Garantiebepalingen zijn in maart door Apple veranderd. Omdat Nederlands recht niet specifiek 2 jaar aangeeft kun je in het 3e jaar nog korting krijgen op een reparatie.

Als je een product van Apple koopt, geldt naast de dekking die je volgens de beperkte garantie van Apple van één jaar en het optionele AppleCare Protection Plan hebt, ook nog de bescherming die je op grond van het Nederlands consumentenrecht geniet. Ook voor producten van andere fabrikanten dan Apple die je bij Apple koopt, gelden de bepalingen van het Nederlands consumentenrecht.1

http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/

Bijdrager
    BenDover

@Strifer
    Lijkt me gewoon dat ze de boel repareren, ongeacht de kosten.

Bij het consumentenrecht ligt officieel de bewijslast al na 6 maanden bij de consument, bij fabrieksgarantie (1jaar) na 1 jaar.
    Normaal gebruik: Als je computer er netjes uit ziet heb je dat wel redelijkerwijs aangetoond. Maar als er natuurlijk valschades op zitten wordt dat moeilijker.

Bijdrager
    iKweethetbeter
    Daantsjie op 15 augustus 2012

Duur misschien voor jou, maar als mensen hun laptop hebben voor hun zaak en die veel reizen, is het voordelig.

Zie ook mijn eerdere post:

@J.vdBogert: Je moet je alleen verzekeren tegen risico\’s die je je niet kunt veroorloven, en de voordelen voor jou moeten duidelijk zijn.

Kun je geen dag zonder je Mac, dan is AC een optie, of moet je zelfs overwegen een tweede Mac als backup te hebben.

Bijdrager
    jobz

@BenDover, dit staat zo op de site van Apple. Ze geven 1 (één) jaar. Volgens mij heeft Apple niets veranderd, maar wat toegelicht.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.