8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Kippewit

MacBook Air beretraag. Batterij vervangen?

Hallo allen

Wij hebben nog een MacBook Air van 2011. Ooit is er eens een probleem geweest met de oplader (wel stroom, geen stroom, wel stroom, geen stroom, en dat elke seconde). Ik vermoed dat dit de batterij niet echt heeft geholpen. Nu weet ik dat deze laptop intussen al zo’n 7 jaar oud is, maar intussen is het niet meer vooruit te branden. Het veranderen van user account duurt soms echt enkele minuten, na het openen van de laptop heb je vaak nog 4 a 5 minuten een regenboogbal, het starten van Safari duurt een volle minuut. Als de oplader eruit gaat, valt hij binnen de 10 seconden sowieso uit. Is een volledig opgebruikte batterij de oorzaak van dit alles? Of zijn er andere problemen (er is nog ongeveer 20 GB vrij op de harde schijf)? Zou het vervangen van de batterij een oplossing zijn? Of koop ik beter wat nieuws?

Eigenlijk valt er niet meer mee te werken (het is wel enkel een “extra” computer, niet mijn hoofdcomputer), maar de specs van de huidige Macbook schijnen wel extra basic te zijn, de Macbook pro vind ik eigenlijk te duur, en nog maanden wachten op _misschien_ een nieuwe Macbook Air die dan waarschijnlijk ook geen allernieuwste specs zal hebben, lijkt nog heel ver weg.

Tips?

Moderator
    Night

Begin eens met het downloaden en installeren van en testen met Coconut Battery. Dan kan je in ieder geval vast de status van je batterij bekijken.

Bijdrager
    Kippewit

Dat lijkt nogal mee te vallen

Bijdrager
    fred44nl

download en draai es MalwareBytes

https://nl.malwarebytes.com

en dan Etrecheck en plaats het rapport hier

https://etrecheck.com

Moderator
    Night

Valt mee? Hij komt niet eens tot de helft van zijn capaciteit! Ook een Macbook Air heeft energie nodig en zal bij te weinig hiervan, gewoon uitvallen.

Maar los daarvan: de batterij heeft verder nauwelijks iets te maken met de snelheid van je Air. Dat merk je ook wanneer de Air aan de lader hangt: hij gaat niet ineens sneller werken. Je zou een kunnen kijken of een schone gebruiker sneller is, of een complete, schone herinstallatie (uiteraard eerst alles goed backuppen). Echte winst ga je overigens pas boeken als er een SSD in zit.

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>Night op 15 maart 2018 om 16:28</p>
    Echte winst ga je overigens pas boeken als er een SSD in zit.

een MBA van 2011 heeft van eiges al een SSD:)

Moderator
    Night

En dan nóg zo traag als stront door een trechter bergopwaarts sturen? Hmzzz. Een SSD wordt wel trager als hij bijna vol staat met data. Dus dat is iets waar je eens naar kunt kijken. Neem bij SSD’s als stelregel dat je niet meer als 75% van de capaciteit moet benutten. Mocht dat allemaal niet baten, dan wordt het toch eens kijken naar mijn andere twee suggestie’s;-)

Bijdrager
    Classic II

Probeer dit eens: http://machmachines.com/macbook-pro-running-slow-battery-fix/

Heeft bij mij weleens soelaas geboden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.