3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    matthijss

Macbook Air beeldscherm storing?

Hallo,

De laatste tijd heb ik een zeer irritant probleem met mijn MacBook Air beeldscherm.

Als ik mijn beeldscherm buig, geeft mijn scherm zo nu en dan een blauw-doorzichtig beeld weer. Met daarbij zwarte strepen die van dikte veranderen als ik mijn beeldscherm heen en weer buig. Desalniettemin functioneert het scherm weer normaal na een aantal keer buigen of de laptop even met rus te laten.

Om een duidelijk beeld te geven van het probleem, hierbij een afbeelding:

Ik heb geen idee wat dit zou zijn en ik ben daarom ook zeer benieuwd wat het zou kunnen zijn.

Even mijn specificaties op een rij:
    ・Een 13-inch MacBook Air medio 2011;
    ・OS X Yosemite 10.10.2;
    ・Een 1,7 GHz Intel Core i5 processor;
    ・Een Intel HD-video 3000 384 MB videokaart.

Hopelijk weet iemand raad.

Bijdrager
    justi

Lijkt op een (bijna) defecte video kabel, van het moederbord naar het scherm?

Bijdrager
    matthijss
    justi op 28 maart 2015

Lijkt op een (bijna) defecte video kabel, van het moederbord naar het scherm?

Ik zat daar inderdaad ook aan te denken. Echter heb ik een tijdje terug mijn MacBook accu laten vervangen (toen speelde dit probleem ook al, maar minder erg). Het bedrijf die dat deed heeft ook het 1 en ander nagekeken. Ik kreeg een checklist waarop stond dat alles verder prima was. Ik neem dan toch aan dat zij kunnen zien dat die kabel wellicht kapot was?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.