15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    TomBos

MacBook Air batterij vervangen

Mijn Air is 13-14maanden oud en valt helaas niet meer onder de 1 jaar garantie. Hoe duur gaat dit grapje kosten? Heb hem online bij de apple store gekocht.

Had circa 1400 euro neergeteld voor mijn Air dus vond AppleCare beetje overdreven duur.

Iets anders: Laptop geeft nu aan “Geen batterijen beschikbaar” Fans hoor ik niet meer (kapot?) games spelen lukt bijna niet door lage fps en opstarttijd en laadtijden duren nu langer. Ik ga ervan uit omdat de Air geen batterij kan vinden en dat daardoor alles wat langer duurt of zijn er meer onderdelen kapot?

Bijdrager
    CedricH

Ik zou toch eens bij een APR langs gaan en vragen om garantie. Mocht de batterij niet zo lang meer meegaan is zou dat wel al kunnen na iets meer dan een jaar maar je mag toch verwachten dat een batterij na nog geen anderhalf jaar nog niet volledig stuk is…

Bijdrager
    Domtoren

Ga terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt en vraag om hulp. Een laptop hoort meer dan een jaar mee te gaan. De winkel zal tenminste een deel van de reparatiekosten voor haar rekening moeten nemen.

Zie Consuwijzer

Langzaam en de lage framerate komt doordat de MacBook geen batterij heeft (denkt te hebben). De clockspeed van je processor gaat dan automatisch terug. Zie dit draadje: http://www.onemorething.nl/community/topic/batterij-krombol-mbp-kan-je-zonder-batterij-mbp-gebruiken#post-2510470

Bijdrager
    nervus

Leuk die aanwijzingen om bij een winkel (APR) langs te gaan, als de TS duidelijk meldt, dat hij bij de Apple on-line store kocht :slant:
    Je kunt het misschien wel proberen bij de Apple-store in Amsterdam.

Bijdrager
    pangeran

Ik zou ook ermee terug gaan naar de winkel:)

Het Nederlandse conformiteitbeginsel bepaalt dat je als consument rechten hebt die verder gaan dan Apple’s garantie van één jaar, echter zijn hier andere voorwaarden aan verbonden (bewijslast etc).

zie: http://www.onemorething.nl/2012/01/apple-en-garantie-wat-is-waar/

Bijdrager
    CedricH
    nervus op 08 januari 2013

Leuk die aanwijzingen om bij een winkel (APR) langs te gaan, als de TS duidelijk meldt, dat hij bij de Apple on-line store kocht :slant:

Apple garantie is wereldwijd, je kan met je aankoopbewijs bij elke APR binnenstappen.

Bijdrager
    Moriarty
    CedricH op 08 januari 2013
    nervus op 08 januari 2013

Apple garantie is wereldwijd, je kan met je aankoopbewijs bij elke APR binnenstappen.

Geschillen rond consumentenrecht dienen echter afgehandeld te worden door het verkooppunt en niet door de service providers…

Je moet je dus wel degelijk melden bij de Apple online store.

Bijdrager
    TomBos

Besteld op 03-10-2011 levering op 06-11-2011

Coconut Battery geeft niks meer aan. De batterij is echt overleden dus.

Op de Apple Site staat 1 jaar garantie. Maar volgens EU ‘richtlijnen’ moet je 2 a 3(?) jaar garantie krijgen.

Gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen helaas. Ik hoop dat ik niet word afgescheept.

Iemand nog tips?

Bijdrager
    MacAnarie

Gewoon eens bellen naar Apple. Ze zijn de laatste tijd geregeld op hun vingers getikt door de consumentenbond, je mag aannemen dat ze niet al te moeilijk doen.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Yep, bellen met Apple en garantie claimen. Dan kan je terecht bij een APR of een ASP. Zij regelen dan de rest.

Bijdrager
    TomBos

Vandaag Apple gebeld. Verwezen naar een geauthoriseerde Apple Reseller bij mij in de buurt. (Ivizi Venlo)

Ik houd jullie op de hoogte hoe het gaat aflopen. Misschien heeft iemand er wat aan met hetzelfde probleem.

Bijdrager
    TomBos

Geachte heer/mevrouw,

Bij deze wil ik u laten weten dat wij uw Mac hebben onderzocht en tot de conclusie zijn gekomen dat onderstaand onderdeel defect is;

* Batterij

Kosten voor reparatie zouden € 214,60 bedragen, dit is inclusief BTW en inbouwkosten.

Graag horen wij van u of u akkoord gaat met reparatie of u de computer wil afhalen bij het filiaal waar deze is binnengebracht.

In afwachting van uw reactie.

Bijdrager
    TomBos

Laatste keer dat ik een Apple laptop koop. Na 1 jaar en een paar maanden 214 euro toeleggen op een laptop waar ik c.a. 1400 euro voor heb betaald.

Maar het was te verwachten. Gelukkig bevalt de iPhone wel anders had ik nooit meer een Apple product gekocht.

MacBook Air is bijna nooit buitenshuis gebruikt, omdat ik het hem daarvoor te duur vond (stel hij word gestolen in de trein) elke 3 weken helemaal laten leeglopen (calibreren heet het geloof ik) en meestal zat die aan de oplader.

Zelf denk ik aan een slechte batterij, maar probeer dat maar hard te maken..

Ik vond (en vind nog steeds) die Apple Care oplichterij en voor 1400 euro verwacht je wel beter.. toch? Anyway ik ben maar akkoord gegaan met de reparatie.. Domper..

Bijdrager
    GrannySmith
    TomBos op 21 januari 2013

… elke 3 weken helemaal laten leeglopen (calibreren heet het geloof ik) en meestal zat die aan de oplader.

Tja, beide zaken zijn slecht voor een lithium accu. Gewoon op accu gebruiken, af en toe ontladen tot 5% en dan weer opladen. Een tijd niet gebruiken? Opslaan rond de 60-70% ontlading. Diep ontladen kan best een keer voor caliberen maar vaak doen is erg slecht voor een lithium accu.

En hier wordt weer eens duidelijk hoe vorm voor functie gaat bij Apple… een volledig geintegreerde batterij in een notebook welke de eindgebruiker niet open kan maken. Ik type dit op een HP notebook van ruim 5 jaar oud. Batterij kost een paar tientjes en is overal te krijgen. Wisselen is 1 minuut werk.

Het enige product dat ik gebruik met een volledig geintegreerde accu is een iPad. En voor de rest zal ik nimmer, nooit een product kopen waarvan ik de accu niet zelf kan wisselen.

Bijdrager
    Saabs

Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Een Macbook Air van Mid 2012, dus net over een jaar oud.
    Nu krijg ik de melding ‘Onderhoud vereist’ bij het batterij icoon in de Finder. Ik kan dus niet meer rekenen op garantie?
    Koop ik dan nu niet beter een AppleCare via eBay ofzo voor +- 190 euro? Of valt de batterij daar niet onder? Want het zelf repareren kan ik wel, maar de batterij is minimaal 200 euro.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.