11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    matthijss

[Opgelost] MacBook Air: alternative lader?

Hallo,

Tot op heden heb ik al 3 keer een nieuwe lader voor mijn MacBook Air (mid-2011) moeten kopen. De reden hiervoor is breuken in de kabel (zie foto). Ik heb niet alleen de originele lader van Apple aangeschaft, maar ook 1 keer een lader van ander bedrijf.

Dit wordt vanzelfsprekend gevaarlijk, gezien de bruine draadjes uit de isolatie steek.

Ik denk zelf dat de kabel niet goed tegen het buigen en bewegen kan. Maar waarom kunnen laders van andere type laptops (bv. een HP lader) wél lang mee en breken deze niet?

Ik vind het geldverspilling om continu een nieuwe lader aan te schaffen.

Excuus voor de wat onscherpe foto’s. Mijn iPhone kon de focus niet leggen (hij wil vast niet het leed aan de kabel zien)

Weet iemand een alternatieve lader die beter bestemd is voor bewegen?

Bijdrager
    SunKeeper

Over het algemeen ga je er dan niet fatsoenlijk mee om, zeker als je al drie MagSafes versleten hebt.

Rol je de kabel altijd om de haakjes die eruit kan klappen?

Bijdrager
    matthijss

@SunKeeper

Bij de eerste lader rolde ik de kabel op. Sinds mijn 2e lader heb ik gewerkt vanaf een vaste plek en hing de lader langs mijn bureau (mijn macbook staand aan de rand om werkruimte ernaast over te houden). Ik heb verder niet aan de lader gezeten. Mijn lader is meestal aangesloten. Ik maak gebruik van een spanningsrail en zet alleen de stroom erop als mijn accu (bijna) leeg is.

Bijdrager
    Tuvix

Wat kan helpen om schade te voorkomen is wanneer je een nieuwe kabel hebt aan de uiteindes waar hij vaak breekt isolatietape rond te wikkelen.
    De kabels van Apple zijn niet zo goed, heb ik zelf al vaak ondervonden.

Bijdrager
    IGBA

Ik heb nog nooit een Apple-lader versleten. Maar een ding weet ik zeker: veel van de alternatieven zijn ronduit schadelijk voor je MacBook.

Bijdrager
    matthijss

@Sn0w0nS
    Ik denk dat dat de beste oplossing is inderdaad. Binnenkort maar eens aanschaffen dan:)

@IGBA

Veel vertrouwen heb ik ook niet in de alternatieven. Zeker niet omdat Apple uiteraard dan niet aansprakelijk is voor de schade;)

Bijdrager
    SunKeeper

Voordat je die tape er rond doet nog een andere tip; schuif aan de twee uiteinden een balpenveertje over de kabel. Met name ook over het korte dikkere stukje waar de kabel vastzit. Dan buigt ie op dat punt minder snel en vooral minder scherp.

Bijdrager
    matthijss

@SunKeeper

Dat is een slim bekeken tip ? Ik moet dan wel even een wat dikkere veer zien te vinden.. Over de kabel heen ‘schuiven’ moet ik nog even uitpuzzelen. Of heb je daar nog een tip voor?

Bijdrager
    SunKeeper

Elk veertje heeft aan het uiteinde een ‘open’ rondje. Dat schuif je rond de kabel, daarna is het een kwestie van draaien totdat alles er rond zit. Klaar.:)

Bijdrager
    matthijss

@SunKeeper

Daar zat ik ook al aan te denken ?

Bijdrager
    Baas

Dit vond ik wel boeiend…

De reden waarom je nooit een namaak Apple-lader moet aanschaffen

Binnen in de oplader zijn de verschillen echt wel heel groot.

Joost

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.