7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    milann

Macbook Air + Adobe CC 2014

Op de zaak moet er een nieuwe laptop komen voor aan het Thunderbolt display (dus dat het scherm van de Air klein is weet ik:)). Hier moeten programma’s als Photoshop, Indesign, Illustrator, Dreamweaver enz. op gedraaid worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Momenteel draait dit alles prima op een Macbook Pro 15″ van 2009 alleen is deze aan vervanging toe.

Ik wil er 8gb inzetten en dan kiezen voor de i5.

Graag jullie ervaringen!

Bijdrager
    Usain

Mwah als je van plan was om geen retina Macbook Pro te kopen zou ik ook voor de Air gaan, maar laat het budget het wel toe moet je een retina Macbook Pro nemen deze hebben een veel krachtigere videokaart.

Bijdrager
    fixar

Als je de nieuwe MacBook weer 5 jaar wilt gaan gebruiken dan zou ik zeker willen adviseren om voor de krachtigere Retina te gaan, 13″ kan ook, en te overwegen om er 16GB RAM in te zetten. Gezien het soort werk dat je doet kun je veel baat hebben bij de extra rekenkracht, geheugen en iets betere videoperformance.

Die paar honderd euro zul je zo terugverdienen in snelheid en bruikbaarheid over een paar jaar.

Bijdrager
    milann

Thanks voor de tips / bevestiging. Morgen even overleggen! Fijne avond allemaal.

Bijdrager
    Shmoo

Een MacBook Pro en niet eens vanwege het Retina display maar omdat die machine niet voor niets MacBook Pro heet.

Wanneer je voor mobiliteit kiest en extreem snel tekstverwerken dan zou ik een Air nemen anders niet.

Bijdrager
    computer space

enige relevante verschil pro en air is scherm. snelheid is verbazingwekkend vergelijkbaar, ook qua grafische prestaties. De HD4600 is minder zwaar belast dan de HD5000 in de Pro, en dat resulteert in even vlotte beeldprestaties.

Bijdrager
    makasa

waarom je huidige niet upgraden?? Geheugen en SSD.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.