3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    kikilech

MacBook Air account overzetten op MacBook Pro

Ik heb een wat oudere MacBook Air waar mijn vrouw op werkt en nu wil zij gebruik gaan maken van mijn MacBook Pro. In die laatste wilde ik een apart account aanmaken en dan via Migration Assistant al haar documenten en voorkeuren overzetten. Hoe moet ik dat aanpakken. Eerst een Timmachine BU van de Air maken naar HD, dan een nieuw account aanmaken en haar gegevens via Migration Assistant overzetten? Of moet ik de HD in de MacBook Pro in 2 partities initialiseren en dan op de ene share haar gegevens restoren? ik ben het even kwijt.

Ik krijng een nieuwe HD in de MacBook Pro (1TB + 256 Gb SSD in de superdrive caddy!) en wil mijn programma’s er af en toe op blijven gebruiken dus alles herstellen via TimeMachine zoals het was. Tegelijkertijd wil ook dat zij er op in kan loggen en haar data uit de MacBook Air weer netjes terug vindt.

Hoor graag hoe ik dit het beste zou kunnen aanpakken.

Dank al vast

Fer

Bijdrager
    Hansi2124

Ik zou zeggen: maak een account op de MBP voor je vrouw en haal via bijv. een ethernetkabelverbinding de bestanden binnen van de MBA. Voorkeuren zou ik niet doen, want dat kan misschien rare gevolgen hebben die je dan weer zou moeten onderzoeken. Gewoon de programma’s opnieuw naar haar eigen wensen instellen.
    Maar een backup maken is altijd aan te raden natuurlijk.

Bijdrager
    Maurits

Je kan hiervoor ook de migratie assistent gebruiken.
    b.v. via netwerk, op beide mac;s de Migratie Assistent opstarten, en dan slechts 1 account overzetten.
    (en niet alle applicaties etc)
    Zorg dus wel dat er niet al een account is met dezelfde naam…
    Een enkele instelling is per computer, dus die worden niet overgenomen. Maar dat zijn minder belangrijke dingen als screensaver enzo, belangrijke dingen als mail, sleutelhanger komen wel over.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.