6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Empora

Macbook Air A1370 barst in scherm.

Hoi!

l een wat langere tijd heb ik een barst in m’n scherm van m’n macbook. Nooit veel last van gehad en ook totaal geen moeite mee gehad.. Nu zie ik hem heel langzaam groter worden en er zijn 2 kleine vlekjes ontstaan. Nu word ik toch wel een beetje zenuwachtig. Ik moet dus binnenkort, en het liefst deze vakantie, hem even opsturen naar een bedrijf die deze kan vervangen. Bij voorbaat weet ik al dat dit niet vergoed gaat worden omdat het m’n eigen domme schuld was (iets op laten vallen). Mocht ik hem een paar weken kwijt zijn, geen probleem. Al hoor ik wel steeds meer verhalen dat een inboedelverzekering het ook kan vergoeden, wat zijn mijn mogelijkheden hierin?

Nu heb ik ook al een beetje onderzoek gedaan op internet en ik schrok van de prijzen. Vervangen loopt al gauw op tot 800,-… Dit vind ik nogal veel geld, zoveel koste deze namelijk ook.. Daarbij ga ik volgend jaar studeren en al het geld ben ik keihard nodig om dit te kunnen bekostigen.. Ook weet ik dat er meerdere bedrijven zijn die voor minder de schermen vervangen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan ik beter meer betalen en naar een Apple counter gaan?

Marije

Bijdrager
    johnkeates

Volgens mij kost zo’n scherm op ebay maar iets van 80 euro, dus zo duur hoeft dat helemaal niet te zijn.

Bijdrager
    ikkezelluf

Informeer eens bij Macdemolition in Tiel, die hebben ervaring met het vervangen van schermen en claimen dat ze het maken terwijl je wacht. Ik heb er goede ervaringen mee. (en geen aandelen….;) )

Inactief
    Anoniem

iApply(.nl) heeft mijn MacBook Pro met soortgelijk probleem gefixt.
    Zeer netjes gerepareerd en kreeg zelfs 6 maanden garantie.

Was binnen een paar uur klaar. Ze zitten in Lelystad.
    Er goede ervaring mee

Bijdrager
    JohnLokerse
    ikkezelluf op 03 juli 2013

Informeer eens bij Macdemolition in Tiel, die hebben ervaring met het vervangen van schermen en claimen dat ze het maken terwijl je wacht. Ik heb er goede ervaringen mee. (en geen aandelen….;) )

Toepasselijke naam.;-)

OT: Al eens bij Cardservices gekeken? Geen idee hoe duur het is.

Bijdrager
    jochems

Hoi Empora,

Mijn broer heeft onlangs nog een scherm (glasplaat) van een macbook pro 15 vervangen (+unibody en trackpad). Hij had deze ook via ebay voor volgens mij nog geen 100 euro besteld.

Als je interesse hebt kun je me even pm-en voor z’n gegevens.

Onderstaand de betreffende laptop (staat helaas geen foto bij van het kapotte scherm…)
    http://www.macmigratie.nl/frontpage/reparatie-15-macbook-pro/

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.